Mensen & Carrière

Marketeers hebben nu hun eigen social netwerk, Shocase

Jasper Mulder, redactie | 22 januari 2015, 11:31

Sociaal medium richt zich op mondiale marketinggemeenschap.

Nieuw, , een wereldwijd sociaal netwerk voor marketingprofessionals. Shocase is ontworpen om het beste van LinkedIn, YouTube, Facebook en Pinterest samen te brengen, aldus de makers.

Ron Young, ceo en oprichter van Shocase,  vertelde dat er meer dan 100 miljoen marketingprofessionals zijn over de hele wereld, voldoende voor een ‘dedicated’ sociaal netwerk waar mensen zich niet alleen kunnen presenteren, maar ook business kunnen opbouwen en op de hoogte blijven van trends en nieuws. Er is een vakbrede nieuwsfeed, maar deelnemers kunnen zich abonneren op gerichte individuele feeds.

Specialismes

Shocase richt zich op de verschillende specialismes van het marketingvak, waaronder advertising, branding, promotie, strategisch marketing en public relations. Aan het netwerk nemen enkele topbedrijven uit de marketing- en communicatiebranche deel, zoals Ogilvy, Disney, PayPal, BBDO, Wieden Kennedy, Farmers Insurance en anderen.

Features

De site heeft verschillende features. Marketeers kunnen hun werk, in beeld en video evenals in andere contentformats, delen met mogelijke klanten of werkgevers. Ook kunnen ze via Shocase een portfolio maken, content verzamelen in collecties, banen zoeken en solliciteren, onderwerpen en mensen volgen en over het vak discussiëren.

.

Over de auteur

Jasper Mulder
Journalist voor CommunicatieOnline, MarketingOnline, Adformatie.nl en de bijbehorende magazines. Lees meer over Jasper Mulder

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Social Netwerk

Meer in channel Mensen & Carrière

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs