Mercedes-Benz meest interactieve automerk op Facebook

Mercedes-Benz heeft met meer dan 12 miljoen interacties bij Facebook in het tweede kwartaal van 2014 de actiefste fans.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo concludeert op basis van eigen onderzoek. Het marktonderzoeksbureau vergeleek de interactie van de Facebook-fans van merken met elkaar. 

Social Bakers paste voor het eerst een nieuwe meetmethode toe. Met &;interacties per 1.000 fans&; kunnen de activiteiten van grote en kleine fangroepen nu direct met elkaar worden vergeleken.

Als het gaat om het aantal interacties  (aantal likes, shares en commentaren) van automerken per 1.000 fans in dit kwartaal, scoort KIA het beste, gevolgd door Mercedes-Benz en Hyundai.

Als er naar alle gemeten merken wordt gekeken qua interacties per 1.000 fans, scoort Citi het beste met 1.599. Kia staat met 1.395 interacties op de tweede plaats. Harley-Davidson staat op de derde plaats met 1.272

Wat betreft totale Facebookinteracties in het tweede kwartaal van 2014, dan scoort Discovery Channel het beste met: 25.507.846. daarna volgen Mercedes-Benz 12.044.432, Disney 11.578.395, MTV 9.718.044 en  Harley-Davidson 7.225.478.

De positie van Mercedes-Benz geeft aan dat zijn grote fanschare op  Facebook zich intensief met de aangeboden content bezighoudt, zo meldt Mercedes-Benz.

In juli 2014 waren er 1 miljoen volgers voor het Mercedes-Benz Instagramkanaal. Het Mercedes-Benz Instagram Account genereert maandelijks ongeveer 5 miljoen interacties.  

In Nederland

De Facebookpagina van Mercedes-Benz Nederland heeft volgens Social Bakers bijna 200.000 fans, 35.000 volgers op Twitter en op Nederlandse Linkedin-pagina van Mercedes-Benz zijn bijna 10.000 mensen te vinden.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie