Microsoft naar Dentsu Aegis en IPG

Microsoft stalt zijn miljardenaccounts advertising en media bij Interpublic Group (advertising) en Dentsu Aegis (media)

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dentsu Aegis doet media planning, media buying en search advertising. Dochter Carat werkte al voor Nokia, dat vorig jaar door Microsoft werd overgenomen. Dat zou Dentsu Aegis een plek op de shortlist hebben opgeleverd, melden bronnen. Bij IPG gaan verschillende bureaus op het advertising account werken, waaronder McCannWorldgroup.

Chief marketing officer Chris Capossela verwacht dat beide netwerken Microsoft &;zowel strategisch als effectief verder kunnen helpen in een snel veranderende markt&;.

Microsoft kondigde in januari een aan. De stap komt zes maanden nadat Mark Penn en Tami Reller de leiding kregen over de nieuwe gecentraliseerde marketinggroep. Ondertussen wordt er gezocht naar een opvolger van ceo Steve Ballmer.

De meest waarschijnlijke spelers zouden aanvankelijk WPP en Publicis Groupe zijn, die beiden al het grootste deel van de Microsoft accounts in handen hebben. Maar Microsoft heeft dus gekozen voor twee andere netwerken.

Publicis was actief voor de techgigant met MediaVest group en Razorfish, WPP&;s Wunderman en Y&R hebben ook een deel van de Microsoft-business in handen. Daarnaast was UM ook het mediabureau van Microsoft.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie