Mobile brand Sizz is 'geslaagd', maar wordt toch gekilled

RTL Ventures en Vodafone beëindigen de huidige samenwerking rondom Sizz.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sizz, het voor mobiele telefonie, wordt stopgezet. is een samenwerking tussen RTL Ventures en Vodafone. De telecomprovider neemt het aandeel van RTL in de Sizz-abonnementenbase over en sluit vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer aan. Vodafone: &;Voor bestaande klanten verandert er niets.&;

Het merk werd destijds in het leven geroepen op grond van de insight dat vrouwen technische geneuzel en dikke handleidingen als een drempel ervaren. Sizz ging het &;makkelijk en leuk&; maken. Sizz bediende de &;mobibeten&; onder de smartphonegebruikers met ‘how to’ filmpjes. Bovendien kregen Sizz-abonnees toegang tot exclusieve RTL-programma’s op hun telefoon. e pay-off: ‘Da’s lekker mobiel’.

De tijd heeft het concept ingehaald. Bart Hofker, directeur consumentenmarkt bij Vodafone Nederland, zegt dat er in drie jaar veel veranderd is: &;Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone. Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van. En dit is gelukt.&;

Ook Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures, spreekt van een geslaagd partnership. Eglau: &;Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met ‘video vanuit de broekzak’. Daarin zijn we geslaagd. Sizz is baanbrekend geweest in een markt die zich razendsnel heeft ontwikkeld.&; Tegelijkertijd stelt Eglau vast dat het juiste moment voor een exit is aangebroken. &;We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen.&;

Sizz-klanten worden voor het einde van hun contract benaderd met een nieuw aanbod. Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie