Premium

Mobile is goed voor Heinekens Desperados: 23% groei in brand awareness

Heineken zet voor zijn merk Desperados native mobile ads in, want ze werken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Advertenties die passen in de look and feel van individuele apps en sites werken heel goed, zo ontdekte Heineken. Daarom gaat Heineken het voor ook voor andere merken vaker inzetten.

Mobile wordt steeds meer gezien als een kanaal voor merkbouwen, met positieve gevolgen voor brand awareness en verkoop.

Heineken deed een campagne voor Desperados in de Verenigde Staten.

Jongere drinkers werden op specifieke tijdstippen getarget om zo drinkmomenten in de avond te promoten, maar echt resultaat werd pas geboekt na de introductie van gepersonaliseerde native mobile ads.

De campagne is nu 100 procent mobiel gericht.

Senior media director Ron Amram geeft aan dat op deze manier in drie maanden tijd de brand awareness van 0 naar 23 procent steeg in dat deel van de VS waar de campagne werd gevoerd.

Oorzaak is volgens hem context en personalisatie. Het gebruik van het juiste mediatype voor de juiste persoon op het juiste moment (als men er het meest voor openstaat) noemt hij &;het magische deel’ van de strategie.

Bron:

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie