Natasja Froger gezicht NL Energie Maatschappij

Susanne van Nierop, redactie | 16 februari 2009, 10:28

Natasja Froger wordt het gezicht van de Nederlandse Energie Maatschappij in een campagne die vanaf morgen op de Nederlandse televisie te zien is. De campagne is gemaakt door BeyenMeyer.

De campagne haakt in op het tv-programma 'Effe geen cent te makken'. Froger zegt dat de consument goedkoper uit is als ze gas en stroom afneemt bij de Nederlandse Energie Maatschappij. 'Als mensen kunnen besparen op hun energielasten, wil ik ze dat direct laten weten. Veel mensen worden geraakt door de huidige economische crisis, dat gaat me aan het hart', aldus Natasja Froger.

De Nederlandse Energie Maatschappij over de keuze voor Froger: 'Natasja staat voor eerlijkheid en persoonlijke aandacht voor de mens, dat straalt ze uit in alles wat ze doet.'

De commercials zijn te zien.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (346)

Comment author avatar
Avatar

Kyle Baker

(17 februari 2009, 11:46)
de eerlijke Natasja werkt voor de criminele van de NEM. dit oplichtersbedrijf heeft al meer dan 1000 pagina;s gevuld op het tros radar forum. vd week 2x negatief in Kassa en Knelpunt (Omroep Max)
Ze verkopen informatie ipv een contract en hun vastrecht is veel te hoog. lage energieprijzen is leuk maar vastrecht en energiebelasting komt er nog bij en dan is NEM duurder dan wie dan ook.
Avatar

Rinske de Vries

(17 februari 2009, 20:34)
De NEM zegt dat Natasja staat voor eerlijkheid en persoonlijke aandacht voor de mens, dat straalt ze uit.
Dat kun je van de NEM niet zeggen. Die zijn al jaren bezig met het telefonisch oplichten van de Nederlandse bevolking, oudere mensen, b.v. van in de 80, niet uitgezonderd. Diverse forums staan vol met klachten over deze oplichtersbende. Ook heeft het consumentenprogramma Kassa een aantal jaren geleden aandacht besteed aan de praktijken van de NEM en op vrijdagavond, 13 februari j.l. Zijn de praktijken van de NEM in het programma 'Knelpunt' van omroep Max aan de orde geweest. Zij kunnen dus niet zeggen dat zij niet van deze praktijken afweten, die tot op de dag van vandaag doorgaan.
En nu komen ze opeens met Natasja Froger uit hun hoge hoed. Een beetje dom, Natasja, nou, een beetje??????? Zeer schadelijk voor je imago en ook voor het imago van René. Kyle, goed dat je hebt gereageerd! Zouden meer mensen moeten doen!
Avatar

annelies

(18 februari 2009, 6:25)
ik had dit nooit van zo'n vrouw verwacht zich door zo'n maatschappij te laten benaderen en dan wel zo eentje die constant wegens intimidatie bijna iedere dag op tv is, ze heeft schijnbaar nooit van achtergrond informatie gehoord of consumenten programma's gekeken of de consumenten bond gebeld van is dit verstandig, en al helemaal niet na de real life soap geen cent te makken had ze toch iets hoog te houden, al hebben de juisten mensen de beloofde brillenbon, unox pakket en zo in de tv zending nooit gekregen alleen een paar grote steden, en nou dit weer. Dit is echt blond maar dan ook dom blond, hoe kun je dit doen. Dan haal je je zelf en je geloof in je zelf toch heel diep naar beneden door hiermee een cent te willen verdienen of alleen maar met je gezicht op tv te willen zijn hoe moeten die gedupeerden zich voelen een vrouw waar ze eerst met respect naar keken met geen cent te makken nu hun geld op strijkt wat ze niet aan die maatschappij hadden willen geven
oer maar dan ook oer dom
Avatar

monique

(18 februari 2009, 15:51)
ik snap niet dat iemand die zo begaan is met iedereen met een stel oplichters in zee gaat.
misschien had ze eerst even moeten informeren met wie ze ging werken voordat ze de zak met geld aannam.
Avatar

Lia Tabbers

(18 februari 2009, 19:55)
ik heb even gedacht dat Natasja inderdaad begaan was met de minderen in onze samenleving, dat is natuurlijk een utopie, als je zelf zoveel geld hebt, is alles toneelspel, jammer dat je mensen op die manier nog verder in de shit helpt, leuk voor de toppers leuk voor je inkomen och och och wat zijn we begaan, toevallig ben ik bij deze energiemaatschappij, en oh wat heb ik er een spijt van, kan er nu niet teveel over zeggen, maar als je hier reklame voor maakt gaat het je alleen om geld en verder niks, zeker niet om mensen die niet zoveel te besteden hebben als natasja en dat zijn er maar weinig.
Avatar

Clemens

(18 februari 2009, 21:46)
Ik kon het even niet geloven toen ik Natasja Froger in de reclame van de NEM zag. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zij zo dom is dat ze haar "Robin Hood" status op deze manier verkoopt aan een commerciele organisatie die zich voordoet als een weldoener. Waarschijnlijk heeft mevrouw Froger zelf niet in de gaten hoe schadelijk dit reclamespotje voor haar imago is. Ze zegt dat zij zich heeft verdiept in de NEM voordat ze ja tegen het reclamespotje heeft gezegd. Toch knap als je bedenkt dat de energiemarkt een bijzonder complexe markt is die voor een leek niet te doorgronden is. De NEM is een ordinaire energieleverancier met een winstdoelstelling en dat heeft niets te maken met armoedebestrijding. Op de website van de NEM claimt dit bedrijf dat ze 100% groene energie leveren. Dat is niet mogelijk. In Nederland wordt namelijk te weinig groene energie opgewekt om de groene energiemarkt te kunnen beleveren. De berekeningen die worden gebruikt om het voordeel te berekenen zijn ook gebaseerd op het energieverbruik van een behoorlijk groot huis. Je moet dus een groot huis hebben en veel energie verbruiken om voordeel te hebben van de tarieven van de NEM. Ik dacht juist dat het om voordeel ging voor de minder bedeelde mensen en die kunnen zich geen grote huizen veroorloven. Kortom, als Natasja zich echt had verdiept in de energiemarkt en vooral in de NEM dan had ze geweten dat haar status misbruikt wordt. Ik hoop voor haar dat het veel geld opleverd want voor de armere mensen levert het in ieder geval geen geld op.
Avatar

MamMaria

(18 februari 2009, 23:37)
Jammer Natasja, je was goed bezig maar dit is een complete afknapper!
Ik heb het niet over hun product (al schijnt dat ook niet helemaal snor te zitten!) maar over hun manier om klanten te 'ronselen'! Want zo gaat de NEM met de mensen om. Het liefst bij onze ouderen of de minder begaafden onder ons. De jongeren kunnen zich over het algemeen wel redden maar de ouderen worden er helemaal in gesluisd!
Mijn moeder krijgt al meer dan een half jaar géén gas en electra meer van de NEM. Nu na meer dan een half jaar beginnen ze te dreigen met de deurwaarder en met afsluiting ...
Alles hebben we gehad tot en met de eindafrekening dus dan vraag ik je!
Avatar

Mark

(19 februari 2009, 8:16)
@ Clemens.

De NLE levert 100% groene stroom, deze wordt namelijk opgekocht in het buitenland. Er zijn namelijk landen in Europa met een overschot aan groene stroom.

Helaas dat de mensen welke reageren niet verder kijken dan de kleine hokjes waar ze in leven. NIEMAND komt met argumenten waarom de NLE een oplichtingsmaatschappij is. Ja, het vastrecht is hoger, echter de electriciteit is zo bizar laag dat dit compenseert en in 90% van de gevallen (veelgebruikers, gezinnen, etc) extreem goedkoper uit is.

Heb je klachten over het call center dat je bereikt heeft of over de NLE? 2 completely different things!
Avatar

MamMaria

(19 februari 2009, 8:52)
@Mark:
Jij hebt commentaar op Clemens maar blijkbaar heb je mijn reactie niet gelezen want dan had je kunnen zien dat dat helemaal niets met het Callcenter te maken heeft!
Ook gaf ik daar in aan dat ik het niet over het product heb maar om het handelen van NEM zelf!

In mijn ogen zijn het je reinste piraten!
Volgens mij zit jij je werkgever te verdedigen ...?!
Avatar

Rene

(19 februari 2009, 9:54)
Volgens mij zit er redelijk wat emotie in de reacties. Ik heb in de Volkskrant gelezen dat NEM wel degelijk 100% schone energie levert (slechts 2 partijen in Nederland die dit doen!). En inderdaad Clemens, dat komt niet uit Nederland. Dit kopen ze nl. in in scandinavië (waterkracht). Ik kan mij overigens wel voorstellen dat mensen niet blij zijn met eventuele overijverige callcenters. Ik heb zelf echter gewoon via de website een aansluiting genomen. Volledig bewust en volgens mij goed overwogen. Overigens ben ik hierbij niet 'overgehaald' door Natasja Froger, maar ik heb mij gewoon even een avond verdiept in de kosten via verschillende vergelijkingssites. Daar komt de NEM voor mij toch écht het best uit. Scheelt mij € 180 op jaarbasis! En nee, ik werk niet bij de NEM ;-)
Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen verbruik checken en kijken wat in zijn geval de beste deal is. Prima toch.
Avatar

annelies

(19 februari 2009, 10:34)
ze hebben het hier allemaal niet over de groene stroom rene maar men bedoelt de geloofwaardigheid van natasja, die zegt altijd dingen over zichzelf en at zij zich nooit daarvoor zou lenen en nu ineens levensgroot in beeld komt en iets aanprijst wat ten eerste niet past bij haar voorgaande tv programma en alle mensen niet van haar verwachten en dachten the girl nextdoor en dan ineens dit nadat je mensen in beeld laat die niets hebben en nu het grote geld zelf binnen halen (terwijl ze zelf al stikken van het geld) en het ook niets past bij haar tv programma van hart in actie, iedereen bedoelt in het nieuws is deze maatschappij niet best bekend en als jij iets hoog wilt houden als vrouw van een artiest en net begint op tv moet je dit niet doen, want afgelopen week heb ik klachten gezien op 3 tv programma's en ik zou als ik natas was geweest eerst eens goed geinformeerd hebben wat ik deed en of dit wel bij mijn imago van mijn programma's past, dus rene ze hebben het niet over de 100% groene stroom, maar nog wat, ik heb dan een abonnement op groene stroom he, maar mijn buren hebben gewoon grijze en wij krijgen het door dezelfde buis aangeleverd, dan heb ik dus gemengde stroom he want door dezelfde buis als de buren kan ik geen groene en hun grijze stroom tegelijk leveren, dit is op tv ook al heel vaak betwist je krijgt niet wat je koopt, hu kopen wel groen op maar tegen de tijd dat wij het hebben is het alllang weer grijze stroom
Avatar

rub&

(19 februari 2009, 10:56)
Ehm, wat is de of het NEM eigenlijk? Nooit van gehoord...
Avatar

annelies

(19 februari 2009, 11:27)
een nieuwe aanbieder van gas en stroom die niet zo goed in de pers naar buiten komt en ouderen iets aansmeerd en door die mensen 3 keer ja te laten zeggen die mensen vast zitten aan die stroom en dan doen of ze bij hun huidige stroomleverancier horen maar onder een nieuwe naam en dan doen die mensen het en zitten er dus aan vast maar het gaat hier eigenlijk om de geloofwaardigheid die natas hieraan overhoud want enig onderzoek van haar kant zou haar hebben kunnen overwegen deze negatieve maatschappij niet te promoten en we hebben het hier ook niet over de mensen die persoonlijk zijn overgestapt want die hebben het bewust gedaan maar de mensen die oneerlijk telefonisch zijn benaderd en die mensen hebben vaak een dialect ( mijn ervaring ik had van de week een belgische) en die praten zo enorm snel dat ouderen niet snappen waar het overgaat bang worden en ja zeggen en dan in de problemen komen en nu natas hier reclame voor maakt haar imago naar de knoppen is
Avatar

Clemens

(19 februari 2009, 18:25)
Bijzonder dat iemand zo in de verdediging schiet als het gaat om een commerciele energiemaatschappij. Het gaat er volgens mij om dat Natasja Froger met haar verworven status als weldoener voor de armen suggereerd dat zij daadwerkelijk iets doet aan de armoedebestrijding met haar spotje voor de NEM. Misschien kan de NEM een energiebank oprichten en gratis stroom weggeven aan mensen die beneden het minimum moeten leven, dat zou ik pas stoer vinden.
Ik kan het toch niet laten om nog even te reageren op de groene stroom. Ik weet heel goed dat de tekort aan groene stroom uit het buitenland wordt gehaald. Maakt dat de NEM daarmee een weldoener? Dat is volgens mij hetzelfde als een veganist die leren schoenen draagt. Volgens mij heb ik ook niet over "oplichtingspraktijken" gehad. De NEM meet zich een status van maatschappelijke veantwoordelijkheid aan en dat ze niet waar kunnen maken. Als ze echt sociaal en maatschappelijk verantwoordelijk zouden ondernemen dan zouden ze al hun winst investeren in windmolenparken, zonnecollectoren of bijvoorbeeld weggeven aan goede doelen. Pas als dat gebeurd vind ik het OK als Natasja Froger zich voor een dergelijke spot leent, gratis natuurlijk.
Avatar

Pete

(19 februari 2009, 18:52)
Iedereen is te koop. Zelfs schijnbaar integere mensen die het hoog op hebben met de zwakkeren in onze maatschappij. Juist deze mensen zijn de dupe van de slimme trucs van de NEM. Zeg, Natash, wel eens van internet gehoord? Had je even kunnen zien met wie je in zee zou gaan. Zeker verblind door het geld? Je valt nu echt door de mand. Jammer. Niet echt geloofwaardig meer.
Avatar

Rebecca

(19 februari 2009, 19:01)
Die Natasha valt wel weer ff lekker door de mand. Ondanks alle miljoenen die ze al hebben nog ff bijsnabbelen voor die schurken van de NEM. Blijkbaar kijkt ze nooit Radar of Kassa, of had ze het dan ook gedaan? En maar zogenaamd op komen voor de armere mensen. Natasha ik KOTS van je.
Avatar

Ton

(19 februari 2009, 21:43)
Ik was ook slachtoffer van de NEM, ik ging met mijn maandlasten 100 euro per maand omhoog!!! terwijl ik juist lagere lasten wilde.
En je raad het al, er was niets tegen te doen ik moest gewoon betalen 360 euro per maand voor een alleenstaande man!
Je reinste oplichterij, ben nu bezig over te stappen want de NEM zal je niet helpen die vuile oplichters.
Vind het heel jammer dat Natascha haar ziel aan de duivel heeft verkocht,
Avatar

yvon

(19 februari 2009, 22:38)
wat er staat is toch zo natasja staat voor mensen die het minder hebben en ze probeerd het ook
alleen ze houdt geen rekening mee dat je na het jaar en rekening krijgt van de mensen waar d estroomkabels van zijn en dus schiet je er weinig mee op als je naar een goedkopere gaat want je krijgt het bedrag van 1 binnen en van de de andere een rekening met het bedrag dat je betalen meot dus heb je nog niks over

eerst kijken en inlichtingen winnen lijkt me ik heb het met ervaring gehad vandaar
Avatar

Tamara Willems

(20 februari 2009, 13:16)
Echt onbegrijpelijk! Snap heel goed dat NEM met Natasja in zee wil. Maar andersom? De enige reden om dit te doen -die ik kan bedenken althans- is het geld. Alhoewel ze dat volgens mij niet echt hard nodig heeft. Ben benieuwd wat ze hiervoor gekregen heeft.

Kleine tip voor Natasje: doneer de opbrengsten van de commercials naar de voedselbank (en laat dat de hele wereld weten).
Avatar

annelies

(20 februari 2009, 14:08)
en maak het dan ook goed met de mensen die nooit een linda tas, unox pakket en brillen bon hebben ontvangen want die zijn alleen in twee of drie grote steden uitgegeven maar de mensen buiten de randstad hebben er niets van gezien en de instanties aanschrijvende zeggen moet je bij de organisator zijn en die hebben heel snel de email en websites gesloten daar beloofde je ook meer als je waar kon maken natas en geef die mensen allemaal een kado bon van jou geld kunnen ze ook eens wat leuks doen
Avatar

Linda

(20 februari 2009, 14:28)
Dit vind ik onbegrijpelijk, dat ze dit doet, het gezicht van een energiebedrijf , mensen overhalen om die energie te nemen, waar best wel mensen op ingaan omdat het Nastasja Froger is.
Als dit door een wildvreemde wordt gedaan, dan neemt niemand die energie.
Nee, nu ga je de fout in met je normaal geloofwaardige verhalen, dit slaat alles. Ik zou me schamen als ik jou was. Denk nog maar eens harder na voordat je met dergelijke bedrijven in zee gaat. Het gaat er mij niet om dat je het gezicht bent van ........., maar dat je je leent voor dergelijke dingen. Iedereen moet dit soort dingen voor zich zelf weten en niet door een bekende nederlander aangepraat worden. Je hebt het toch niet nodig om deze reclame te doen? Verkeerd ingeschat. Ik vind dat bekende Nederlanders helemaal geen reclames zouden moeten doen, het tast hun geloofweaardigheid aan, niet zo'n beetje ook.
Avatar

Rinske de Vries

(20 februari 2009, 16:24)
@ Mark:
Volgens mij zit je op het verkeerde forum. Je hebt het over de NLE, maar het gaat hier over N.F. en de NEM!
Ik denk dat je zelf niet verder kan denken dan in hokjes, want de callcenters en de NEM zijn geen aparte hokjes, maar zitten gewoon in 1 hok, vanwaaruit men er alles aan doet om d.m.v. oplichtingspraktijken aan klanten te komen. En als je argumenten wilt over de praktijken van de NEM, kijk even op het forum van Radar, en lees bovenstaande reacties nog maar eens goed!
Avatar

annelies

(20 februari 2009, 16:47)
van de week is er een uur lang over gepraat bij Kassa die zullen ook nog wel op hun website hebben staan en inderdaad Radar en Max had het er over in een consumenten programma van hun dus in 1 week drie programma's maar ja de familie froger skiet er lekker van in Lech samen met onze gulle uitgevende koninklijke familie en ons geld word nu dus uitgegeven door frogertjes in Lech en ja inderdaad bekende nederlanders zouden zich niet mogen lenen voor reclame want dat werkt altijd misleidend en bevooroordeeld want men gaat op jou bekendheid af en niet op het produkt
Avatar

MamMaria

(21 februari 2009, 12:15)
@Rinske de Vries:
Mark heeft het wel goed: voor de gemakkelijkheid hebben wij het steeds over de NEM, zo werden ze eerst ook genoemd. Maar volgens de 'NEM' zelf noemen ze zich nu NLE Nederlandse Energie (Maatchappij) omdat de afkorting NEM al door een ander wordt gebruikt maar het gaat hier om één en hetzelfde bedrijf!
Gelukkig maar want één zo'n (in mijn ogen) piraat is al meer dan genoeg!
Avatar

Rinske de Vries

(21 februari 2009, 18:27)
@ MamMaria:

Dank je wel! Weer wat geleerd! (gr Twijg.)

@ Mark:

Sorry, w.b. mijn opmerking over de naam, maar wat de rest van mijn reactie betreft, daar blijf ik natuurlijk voor 100% achter staan!
Avatar

andre ter brake

(21 februari 2009, 18:52)
Lieve Natasja
ik denk dat je niet weet voor welk bedrijf je
reclame maakt,maar gezien bovenstaande
reacties lijkt het me duidelijk.
De n.e.m. neemt het niet zo nauw met haar
klante.
De administratie is een grote puinhoop en
op telefoontjes wordt niet gereageerd.
Ikzelf ben al meer dan een half jaar bezig
om van ze af te komen.
Op mijn boze brief van 14 dec.2008 heb
ik tot op heden geen reactie gekregen.
Wel sturen ze aanmaningen en dreigen ze
mijn gas af te sluiten.
Lieve Natasja wees verstandig en stop met
het reclame maken voor deze slechte energie-
leverancier.
Avatar

Willy

(22 februari 2009, 13:11)
Jammer Natasja, dat je je opgebouwde geloofwaardigheid en integriteit op deze wijze laat misbruiken. Ik was er bijna ingestonken...
Gelukkig ben ik wèl eerst op onderzoek uitgegaan .
Avatar

MARRY

(23 februari 2009, 8:27)
beste Natasja,

Helaas heb ik ook meebetaald aan jouw campagne, dan had ik liever gehad dat het naar de voedselbank was gegaan. Met grof geschut en mijn rechtsbijstandverzekering ben ik na een ellendige tijd weer van de NEM af. Het heeft me wel 250.00 euro voor niets doen van hun kant gekost.
Natasja 1 x googelen en je wist dat je dit niet moest doen. Ik hoop dat je het lef hebt om de campagne alsnog stop te laten zetten.
Avatar

annelies

(23 februari 2009, 12:04)
ik hoop dat ze dit leest
annelies
Avatar

Ilona

(24 februari 2009, 8:46)
Ik werk zelf bij een andere grotere energiemaatschappij. De NEM staat bij ons en bij andere energiebedrijven bekend als een oplichter. We hebben er als energiebedrijf namelijk ook wel contact over met concurrenten.
Klanten worden soms op een gemene manier overgehaald om over te stappen en bieden daarna de klant slechte service. Ze zijn opeens moeilijk te bereiken als je een probleem hebt en ze zijn niet klantvriendelijk. Daar komt nog bij dat ze hun prijzen vaak rooskleuriger voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn. Ze zijn de afgelopen jaren altijd 1 van de duurste energiebedrijven geweest. Dit is de eerste keer dat ze een redelijke aanbieding hebben voor NIEUWE klanten. Het vastrecht is echter hoger en een klant betaald zelfs regiotoeslag. Het is voor iedere klant om zelf te beslissen en te oordelen of de prijs in zijn/haar voordeel is. Er moet goed gekeken worden naar de kleine letters… Ik denk dat je spijt krijgt bij een overstap als je altijd een goede service hebt bij je huidige leverancier.

Er komen op dit moment bij ons energiebedrijf zoveel meer klachten binnen over de NEM in verhouding tot andere energiebedrijven. Klanten willen zo graag terug naar hun oude leverancier, dat ze bereid zijn om 250 euro boete van de NEM te accepteren. Dan heb je het als leverancier toch (nog) niet erg ver geschopt…

Jammer dat Natasja dit bedrijf steunt, zij is denk ik nog nooit opgelicht door hun of onterecht aangemeld…
Avatar

Machiel

(24 februari 2009, 8:59)
Vol verbazing zat ik naar de commercial te kijken van Natasja. Spokeswomen voor de minder bedeelden. Maar wat doet ze, ze maakt reclame voor een energiebedrijf die juist voor de mensen die minder energieverbruiken daar duurder uit zijn. (vanwege de hoge vastrechtkosten). Misschien had ze zich beter kunnen verdiepen in energiebedrijven die samenwerken met voedselbanken (en deze zelfs sponsoren zoals o.a. Essent) of oplossingen bieden met pre-paid zoals Essent, Nuon, Eneco en Oxxio zodat schulden niet oplopen. Jammer erg jammer voor haar imago. Veel erger vind ik het voor de mensen die hierdoor in de problemen komen. Ik hoop dat deze snel van de buis verdwijnt.
Avatar

MH

(24 februari 2009, 13:58)
dat is mooi om te wten dat het oplichters zijn wou over stappen maar deze doe ik dat niet.bedank mensen ben blij met dit bericht.
Avatar

Alieda Rook

(24 februari 2009, 15:21)
Ze kunnen hun naam beter veranderen in de Nederlandse Oplichters Maatschappij.

Ik weet waar ik over praat, heb helaas een tijdje voor We R You gewerkt, het callcenter dat voor de NEM de klanten binnenhaald.

Toen ik daar aan het werk was kwam ik erachter dat het 1 groot zooitje is.

Kreeg regelmatig ook mensen aan de telefoon die niet weer gebeld wilden worden, ik moest hun dan van de NEM garanderen dat ze uit het bestand gehaald zouden worden. Maar dat gebeurde dus niet, als wij telefoonnummers van mensen zouden wissen dan zou dat per direct ontslag betekenen. We moesten ze gewoon 2 dagen later opnieuw lastig vallen.

Verder moesten we zeggen dat ze binnen 10 dagen hun contract weer op konden zeggen als ze zich achteraf zouden bedenken. Maar mensen trap daar NIET in want je hebt maar 7 dagen en dan geen werkdagen maar 7 dagen dus de zaterdag en zondag tellen ook mee.

De NEM is ook VEEL TE DUUR. Heb zelf ontslag genomen daar, wilde niet langer mensen oplichten. Verder kreeg ik m`n loon 3 weken te laat. Hoop dat de NEM snel failliet gaat en callcenter We R You ook want dat zijn een stelletje slavendrijvers daar. Zou er nooit van m`n leven meer willen werken.
Avatar

R.Rook

(24 februari 2009, 16:02)
Natasja moest zeker dat magere maandinkomendje met dit spotje compenseren. reclame maken voor een oplichtersbende. Te walgelijk voor woorden. Waarom die directeur van de NEM nóg niet is opgepakt en aangeklaagt is me een raadsel. Stropdascriminelen gaan hier meestal vrijuit.

www.rookgewoon.web-log.nl/
Avatar

Chanmaster

(24 februari 2009, 20:01)
De prijsverhoging is het directe gevolg van het feit dat u en ik zuiniger omgaan met energie. Wie denkt dat zuinigheid met flijt kastelen bouwt komt hier echter bedrogen uit. Hoe meer wij bezuinigen hoe meer zij voor hun energie vragen. Een onderneming moet altijd winst maken dus....
Natas, jammer dat jij je hiervoor hebt laten strikken. Het geld wat je er mee verdient wat denk je wie dat betaald? Juist ja!
Avatar

joana

(24 februari 2009, 21:24)
Alieda Rook@ ik ben het met je eens,ik heb er ook gewerkt,wat een schoften en hoe ze je behandelen,als honden,en de mensen aan de telefoonlijn?daar mag je geen gevoel voor hebben,de supervisor's zitten er door kontenlikken en geslijm en je word er als een hond behandeld,de baas is de basis voor dit bedrijf,hij behandeld zelf mensen zo,Het is een bedrijf dat snel opgerolt moet worden,want er gaan mensen aan.maar dan gaat die baas weer verder onder een andere naam,want het zijn oplichters die hun zakken vullen...Natasja,had er een paar maandjes eerst gewerkt om te zien hoe ze met lieve mensen omgaan....vreselijk,woorden zijn gewoon niet te vinden ervoor...
Avatar

annelies

(24 februari 2009, 22:02)
en die grote baas zit schijnheilig te doen op tv dat ze met het opnemen van de hele band en na 3 dagen terug bellen naar de nieuwe klant en vragen of ze snappen dat ze zijn overgestapt en of ze dat nog willen dat hij daar mee voorloopt op alle bedrijven die telefonisch verkopen en zo dacht hij de consumentenbond die erbij aan tafel zat te slim af te zijn maar hij kon niet uit zijn woorden komen en praatte zichzelf constant vast en zo kom je er steeds dieper in als dit bedrijf ook hoe hij zijn bel personeel behandeld en dat hij hele jonkies aanneemt en ze dan een wii beloven als ze goed hun best doen bah
Avatar

joana

(24 februari 2009, 22:20)
ja inderdaad of er worden lootjes gegeven als je weer 'een sail' hebt gehaald,een klant misleid hebt,
En voor zo'n oplichtersbedrijf maakt Natasja reclame,
waar kun je zo'n bedrijf aangeven?
Avatar

heijno

(24 februari 2009, 22:52)
HET 'VRIJBLIJVENDE INFORMATIE PAKKET' = (WURG)CONTRACT
- dit was een waarschuwing -
Avatar

Lars

(25 februari 2009, 13:51)
Ik kan hier ellenlange verhalen gaan schrijven over de NEM en "haar" callcenters (of ze nu juridisch eigenaar zijn van deze toko's doet er ook niet toe), maar daarvoor ik u aan eens het forum van TROS Radar (http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921) te bezoeken. 104 pagina's vol met klachten over de NEM zegt mij genoeg.

Wat betreft mevrouw Froger. Ik moet toegeven dat het je goed af ging: die paar uurtjes per dag/week een bepaald typetje neerzetten. Dat je in een recent verleden meewerkte aan enkele programma's waarin werd opgekomen voor de minder bedeelden en ongelukkigen van deze samenleving, was behoorlijk handig om jezelf op de kaart te zetten als beschermengel van deze mensen ("ze is zo lekker gewoon gebleven"). Lekker, zo'n carrièreboost.
Vroeg of laat val je (zoals vanzelfsprekend) door de mand. Behoorlijk naief eigenlijk: jezelf een typetje aanmeten dat simpelweg niet strookt met hoe je werkelijk bent. Je had op je vinger kunnen natellen dat dit ergens fout zou gaan; somewhere, somehow.
Als je echt zo begaan bent met mensen, verdiep je je in de mensen en organisaties met wie je in zee gaat. Nu is verdieping hier misschien een groot woord, want bij elke willekeurige zoekmachine had je binnen een halve minuut de ware aard van de NEM kunnen achterhalen.
O ja, mensen die aankomen met verhalen over dat mevrouw Froger geen weet heeft van de praktijken van NEM, en dat dit soort zaken allemaal worden geregeld door haar manager...tijd om wakker te worden. 'Ze was toch zo lekker gewoon gebleven?'
Avatar

Gerben

(25 februari 2009, 14:41)
Wat me opvalt is dat ondanks de negativiteit rond NEM... Er blijkbaar een hoop mensen voor gevallen zijn... In in die strekking mag je dus zeggen dat, los van Natasja etc, de reclame WEL werkt. Je kan het haar wellicht kwalijk nemen dat ze geen grondig voor onderzoek heeft gedaan. Maar je kan niet zeggen dat de uiting niet heeft gewerkt! De taal die er gesproken wordt is helemaal ingespeeld op de woede in maatschappij (die grote energie-bedrijven etc).

NEM -> kilo utrecht tango
uiting -> doel bereikt

Of zit ik er nu helemaal naast?
Avatar

annelies

(25 februari 2009, 14:50)
hai gerben misschien ging het in eerste instantie dit alleen over dat zij deze reclame deed en dat ze gezichtsverlies leed en geen goed onderzoek naar de maatschappij heeft gedaan en daarna ging het door over de maatschappij zelf en het een is niet los te koppelen van het andere, maar hier gaan dus twee dingen naast elkaar en heel begrijpelijk, maar natasja vertrouwen mensen door haar programma's al langer van hart in actie en dan deze reclame ernaast en ze is the girl next door dus gaan mensen er mee in zee, maar reclame maken en voor een produkt staan staat vaak los van elkaar want men die dit doet kijkt naar het geld en weet vaak niet eens wat men verkoopt en dat blijkt uit deze campagne dus ook of ze is echt gewoon dom en heeft het echt voor de pingels gedaan maar ik was totaal stom verbaasd dat iemand met een bepaald imago reclame gaat maken, en negatieve reclame is ook reclame en trekt volgens mij vaak meer klanten als goede reclame
Avatar

peter

(25 februari 2009, 16:38)
valt me erg tegen van natasja: ze heeft toch zorgvuldig aan haar imago gewerkt en dan reclame maken voor die NEM boevenbende !!!
google maar eens op nem forum.
En dat mag zomaar allemaal in dit land:
Al kreegik de energie gratis...niet doen !!!
Avatar

joana

(25 februari 2009, 17:04)
gratis???ja maar het vastrecht is 3 x duurder!!!
Er wordt niet gelogen maar omheen gedraaid aan de telefoon,is dit liegen????Natuurlijk,mazen in de wet....bah!!!
Avatar

marianne 25 februari

(25 februari 2009, 22:11)
Natasja.Je hebt dit misschien niet geweten.Als fan van je man zeg ik,probeer dit direct te stoppen.Veel mensen hebben ellende gehad met die energie maatschappij't Kost je je goede naam!!
jammer,jammer,jammer......
Avatar

annelies

(25 februari 2009, 22:18)
ik kon gewoon vandaag haar verhaal niet aanhoren over de voedselbank ik vond haar ineens niet leuk meer overkomen en heb het afgezegt want ik geloofde haar actie voor eten niet en vond haar plastic overkomen ik vertrouw haar niet meer
Avatar

Tjietra

(25 februari 2009, 23:00)
Ik was in januari 2009 op mijn werk,en ik had de pech dat mijn neefje van 12 jaar de telefoon op nam.
Hij zei overal ja op,alleen de bankrekening had hij een paar cijfers genoemd.Ik kreeg een brief van NEM dat mijn overstap geregeld was.Ik belde vandaag NEM op,ze beweerde dat een manspersoon toestemming gegeven had voor de overstap.Uit de verdere informatie klopte mijn bankrekening niet,dit was geen probleem omdat ik een acceptgirokaart dan toegestuurd zou krijgen.NEM beweerde dat ik de komende 3 jaar een contract heb.
Natasja,kan je aan Rene doorgeven dat ik 3 jaar niet naar de Toppers kan gaan.
Avatar

dirkje

(26 februari 2009, 8:08)
Wat maken jullie je druk over het welzijn van Natascha Froger zeg,bundel deze negatieve energie en veel huishoudens die onder de armoede grens leven zijn weer een winter geholpen! Doe je iets positiefs! Annelies moet je Natascha vertrouwen om mensen te steunen die steun van de voedselbank krijgen? Ik zet mij ook een aantal keer in per jaar voor de voedselbank, dat doe ik niet voor Natascha dat doe ik voor hen die het nodig hebben. laat je niet leiden door Natascha maar door je eigen gevoel!
Avatar

MamMaria

(26 februari 2009, 8:36)
Volgens mij moet Dirkje eens even gaan kijken bij het Forum van Tros Radar inzake de energie!
Dan weet ze waarom zoveel mensen hier reageren zoáls ze reageren!
Wie met pek om gaat wordt er mee besmet ...
Mijn moeder (toen 81) werd ook zo voorgelogen. Dat was in september 2007. Ik dacht in mei 2008 er eindelijk klaar mee te zijn maar nu (vanaf januari 2009) krijgt mijn moeder van een incassobureau allerlei brieven om toch maar te gaan betalen want anders wordt ze agesloten ...
Ze doen hun best maar want vanaf juni 2008 krijgt ze haar gas en electra via haar 'oude' maatschappij!
Bovendien; waar mijn moeder nu is heeft ze geen gas en electra meer nodig aangezien ze de strijd heeft opgegeven en nu op het Kerkhof ligt!
Inderdaad: de NEM gaat letterlijk en figuurlijk over lijken!
Succes Natasja bij die (in mijn ogen althans) roversbende!
Avatar

annelies

(26 februari 2009, 9:16)
dag dirkje
ik eet iedere 14 dagen van de voedselbank dus ik weet hoe het is en ik zet me voor andere mensen in die het nog minder hebben door kleding te sturen of ze ergens voor aan te melden of op welke manier ook te helpen maar ik heb 2 kinderen in de zorg die niet thuis kunnen wonen dirkje en daar betaal ik meer als 500 euro aan eigen bijdrages en ik weet wat het is om van een wao rond te komen maar toch zet ik met in voor mensen die hetzelfde meenmaken en ik zet me in voor de instellingen waar mijn kinderen zitten ook al heb ik geen cent te makken dus negatieve energie heb ik niet maar ik ben meer een ervaringsdeskundige in plaats van dat natas dat is

Pagina's

Gerelateerde items Nederlandse Energie Maatschappij Natasja Froger