Creatie & Campagnes

Natwerk en Qmusic veranderen studentenkeuken in festivalterrein

Christian Manuputty, redactie | 21 oktober 2016, 14:41

De studenten dachten in eerste instantie dat ze een schoonmaakbeurt hadden gewonnen.

Schoonmaakbeurt als rookgordijn

Reclamebureau Natwerk bedacht een campagne waarin alle Nederlandse studentenhuizen zich konden opgeven voor een Qmusic-schoonmaakbeurt. Een studentenhuis in Delft won de actie, maar ze werden ook nog eens verrast. In hun huis kwamen Douwe Bob, Kris Kross, Di-rect en FeestDJRuud een optreden geven. 

Keuken als feestlocatie

Volgens Natwerk-creatief directeur Frank de Ruwe kent iedereen het beeld wel van een smerige studentenkeuken. ‘En omdat het op feestjes vaak het gezelligst is in de keuken, wilden we laten zien dat je zo’n vieze keuken perfect kan omtoveren tot een feestje. En niet zomaar een feestje, we wilden écht knallen. Dus naast de keuken pakten we ook de tuin en zelfs het dak van het huis aan. Uiteindelijk moest er iets meer worden schoongemaakt dan alleen het aanrecht’, zegt hij.

‘Wij willen met Qmusic mensen gelukkig maken en verrassing brengen in het leven van onze luisteraars’, aldus Qmusic-marketingmanager Jorn Agterberg. ‘Dit hoor je dagelijks in onze programma’s, maar we willen dit gevoel ook uitdragen in onze campagnes. Een schone keuken kan iemand al heel blij maken, maar deze overdadige opeenstapeling van verrassende momenten zorgde écht voor een onvergetelijke dag voor de Delftse studenten. Samen met Natwerk hebben we de juiste toon weten te raken om deze jonge doelgroep te bereiken.’

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Natwerk Qmusic

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs