Nederland doet nauwelijks mee op Mobile

Maandagochtend werden de shortlists van Cannes Lions 2012 vrijgegeven in de categorieën Creative Effectiveness, Mobile, Media, Outdoor en Press.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In vergelijking met eerdere shorlists, was die van Creative Effectiveness zeer kort met slechts 13 inzendingen. Geen daarvan komt uit Nederland. De Mobile shortlist vermeldt 99 cases. Nederland komt er bekaaid vanaf met slechts één vermelding. De Outdoor shortlist telt 588 campagnes. Eén daarvan komt uit Nederland. Op shortlist van de categorie Media prijken in totaal 281 inzendingen. Vijf ervan komen uit Nederland. Publicis wist hier voor de vierde keer een shortlistvermelding te halen met de campagne voor ALS. Op de shortlist voor Press werden 501 campagnes vermeld. Twee van die vermeldingen zijn voor Nederlandse campagnes.

MOBILE:
The 360º NS Royal Waiting Rooms – Yune/XS2Theworld (Interface & Navigation)

OUTDOOR:
Domino’s Safe Sound – Indie (Transit)

MEDIA:
Save an Orchestra (Metropole Orkest) – Euro RSCG Amsterdam (Best Use of Branded Content & Sponsorship)
Eddy’s Twitflicks (Eddy Terstall fundraising for a movie) – Onebigagency (Best use of social media marketing)
LG Thief – Y&R (Best use of social media marketing)
Fanwagen Volkswagen – Achtung! (Best use of social media marketing)
I have already died (ALS Foundation) – Publicis (Charities, Public Health & Safety, Public Awareness Messages).

PRESS:
Personal Ad, Heinz Garlic Sauce – N=5, (Savoury Foods)
Outcome Orange Babies Foundation, Ogilvy & Mather (Copywriting)

Zondag om negen uur ‘s ochtends werden de eerste shortlists van Cannes Lions 2012 vrijgegeven, die van de categorie Direct en Promo & Activation. De eerste lijst telt 227 campagnes. Twee daarvan zijn van Nederlandse origine. De tweede lijst telt 251 campagnes. Daarvan zijn er acht van Nederlandse bodem.

DIRECT:
Task force investigation firework bom-makers – Lemz (Media & Viral Marketing)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Charity)

PROMO & ACTIVATION:
Dutch shark alarm – Museum Isle of Pampus – Ogilvy & Mather (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)

Serenade live event Heineken – Wieden + Kennedy (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)

Find your adventure Mini – Fel Concepts (Best Use of Guerilla Marketing in a Promotional Campaign)

Hema Mega Push-up Bra – Doom & Dickson (Best New Product Launch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail)

Microsoft Britt’s Telephone - Kumpany (Best Online Advertising in a Promotional Campaign)

LG Thief - Y&R Not Just Film (Best use of Social Media Marketing in a Promotional Campaign)

ALS Foundation I have already died – Publicis (Charities)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Best Integrated Campaign Led by Promotion and Activation)

‘s Middags werd ook de shortlist van de PR Lions vrijgegeven. Hierop prijken 134 inzendingen waarvan 2 Nederlandse:
PR
Domino’s Safe Sound - Indie (Corporate responsibilty)
Hema Mega Push-up Bra - Doom & Dickson (Best Use of Media Relation)
De Direct-, Promo & Activation-, en PR Lions worden maandagavond in het Palais de Festivals in Cannes uitgereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie