Creatie & Campagnes

Nederland scoort bij Red Dot Awards

Redactie | 15 augustus 2016, 12:22

[UPDATE] Prijzen voor combinaties Born05/KLM, Skybox/SRC, Greenberry/Vara,VDH/San Mauro

iFly50 werd in februari dit jaar gelanceerd als bijzondere jubileumeditie van het digitale iFly KLM Magazine. Het project, een collectie van vijftig van de allermooiste redenen om op reis te gaan met KLM, werd in de eerste weken na livegang veelvuldig bekroond, onder andere door AWWWARDS (Site of the Month).

Dat er nu ook een Red Dot Award bij komt, noemt Sjors van Hoof, creative director van Born05, ‘een schitterende beloning’. ‘Ik ben daarnaast ook trots dat we op deze manier bijdragen aan de Dutch Digital Design-beweging.’

Koffieverpakkingen 

Het Amsterdamse ontwerpbureau Skybox Design kreeg eerder dit jaar al drie Red Dot Design Awards: voor de nieuwe identiteit van het Russische koffiemerk Soyuz Coffee Roasting (SRC), een eerste verpakkingslijn voor Barista Coffee (eveneens van Soyuz) én de corporate website.

De vierde award is voor een verpakkingsconcept dat Skybox ontwikkelde voor Paretto Coffee (eveneens een SCR-merk).  Daniël Spaan, partner bij Skybox: ‘Deze Red Dot staat voor consistentie. Hiermee wordt de kracht onderstreept van een kwalitatief huisstijlfundament.’

Vroege Vogels-app

Ook de Vroege Vogels-app van het VARA-programma Vroege Vogels heeft een Red Dot Design Award gewonnen, in de categorie Communication Design. De app is ontwikkeld in samenwerking met digitaal bureau Greenberry en werd gelanceerd in juli 2015.

Via de app worden mensen met een natuurvraag gekoppeld aan de rijke schare deskundigen onder het Vroege Vogels-publiek. Gebruikers van de app kunnen vragen stellen of juist vragen beantwoorden.

San Mauro artisjokkenverpakking

Van Heertum Design (VHD) won een Red Dot Award voor het food packaging design van San Mauro, producent van premium olijfolie. Voor de uitbreiding naar het foodsegment, met artisjokpasta en artisjokken in olijfolie, moest een nieuwe verpakking ontwikkeld worden.

Beide producten bestaan slechts uit twee hoofdingrediënten: artisjok en olijfolie. Dat vormde ook de inspiratie voor het verpakkingsconcept, zegt VHD’s strategy director Rob van Heertum. ‘De verpakking bestaat namelijk ook uit twee onderdelen, die perfect in elkaar passen en samen één unieke verpakking vormen.’

De Red Dot Awards worden dit jaar op 4 november uitgereikt in Berlijn.

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Red Dot Awards

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs