Nederlandse nominaties Eurobest

De Eurobest jury's hebben in totaal 37 Nederlandse inzendingen genomineerd voor de Eurobest Awards in Lissabon, die vanavond worden uitgereikt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Eurobest jury maakte donderdag de shortlists bekend gemaakt van twaalf van de vijftien categorieën waarin prijzen zijn te vergeven, te weten: Film, Print, Outdoor, Radio, Direct, Promo & Activation, Media, Mobile, Interactive, Design, PR and Branded Content & Entertainment.

De Nederlandse eer in Portugal wordt vooral verdedigd door de interactieve bureaus. De meest nominaties zijn voor DDB/Tribal (acht maal), Achtung en Lemz (elk vijf). De nominaties van DDB/Tribal zijn voor Autodrop (Secret Portal), KLM (Be my guest) en Volkswagen (Hitchike with a like). Achtung sleept nominaties in de wacht met Volkswagen (Fanwagen en Volkwagen UP) en Vodafone (sponsoring ID&T), terwijl Lemz meedingt met werk voor KLM (KLM Live Reply) Veiligheid Nederland (etikettenloterij).

Andere kanshebbers op een Eurobest onderscheiding zijn Publicis (vier maal, met ALS en Bloemen.nl), Wieden + Kennedy (drie maal, met Heineken en Coca Cola), Arnold (Arnold Bike), en Doom & Dickson (twee maal met de Hema Push-Up bh).
Een overzicht van alle genomineerden tot nu toe is te vinden.

Op de vrijdag bekendgemaakt shortlists Integrated, Print & Poster Craft en Film Craft staan nog twee inzenden:
- Ogilvy Amsterdam - Orange Babies Copy (Print & Poster Craft)
- We Are Pi – Human Arabesque voor TED / DOHA Film Institute (Film Craft).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie