Premium

‘Nep-chef maakt Look-O-Look ongeloofwaardig’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

Bureau Canday maakt de campagne voor Look-O-Look Sweet Surprise, de nieuwe productlijn van het snoepmerk. In de commercial prijzen een Italiaanse, Japanse en Britse chef de nieuwe producten Sweet Surprise Pizza, Sushi en Cake op culinaire wijze aan. De campagne bestaat uit TV-commercials, pre-rolls, print advertenties, brand activation en social posts.

Irritant

Bureau Memo2 liet de tv-spot zien aan 103 Nederlanders en vroeg naar hun mening. Slechts 29% noemt de commercial ‘geloofwaardig’ en 39% vindt het filmpje zelfs ‘irritant’. ‘De nep-baard, nep-tattoos en het nep-accent maken de commercial ongeloofwaardig’, zegt een respondent.

Aantrekkelijk voor kinderen

Een andere veelgehoorde klacht is dat de reclame vol zit met clichés. ‘Een ‘sweet surprise’ kunnen we het niet noemen’, zegt Max de Jong van MeMo². Ondanks de negatieve uitslag, denken de respondenten (18+) dat de commercial met de vrolijke kleuren wel aantrekkelijk is voor kinderen. 

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie