Netto radiobestedingen licht gedaald in eerste kwartaal

Ze kwamen uit op 46,9 miljoen euro, vorig jaar in dezelfde periode was dat 47,4 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De spotbestedingen zijn licht gestegen naar 44,5 miljoen euro. De non-spot bestedingen kwamen op 2,5 miljoen uit, lager dan vorig jaar, toen ze net iets boven de 3 miljoen waren. 

Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

De top drie van best bestedende branches op radio is anders dan vorig jaar: Retail heeft de koppositie overgenomen van Transport dat nu tweede is. Telecom/ICT bezet de derde positie, ten koste van Financiële Dienstverlening dat gezakt is naar de vierde plaats. Telecom/ICT liet haar bestedingen met 48% groeien. Er zijn ook veel zakelijke adverteerders bijgekomen. De branches Zakelijke Dienstverlening (+49%), Bouw en Onroerend Goed (+49%) en Producten Professioneel Gebruik (+57%) groeiden allen substantieel.

Ziggo grootste radioadverteerder
Ziggo is nog steeds de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal van 2015. De top vijf bestaat verder uit UPC, Renault, Kruidvat en KPN. Hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 15 is C1000. Het aantal merken dat op radio adverteert is gestegen naar 957, vorig jaar in dezelfde periode waren er 911 radio-adverteerders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie