Nettoverlies Belgische mediagroep Corelio 26,7 miljoen euro

Corelio heeft 2013 afgesloten met een nettoverlies van 26,7 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is te wijten aan een gedeeltelijke afboeking van goodwill (meerwaarde na overnames) door De Vijver Media op zijn participaties, en eenmalige herstructureringskosten bij de huis-aan-huisbladen. Corelio boekte vorig jaar een positief operationeel resultaat van 3,4 miljoen euro.

De sterke resultaten bij de kranten en online activiteiten werden grotendeels teniet gedaan door de moeilijke marktomstandigheden bij de huis-aan-huisbladen.

De nieuwsmerken van de groep (De Standaard, Het Nieuwsblad) konden hun marktpositie het afgelopen jaar verder consolideren. Corelio wil die trend voor zijn print en digitale uitgeefactiviteiten vanaf dit jaar doortrekken onder de koepel van Mediahuis, de joint-venture met Concentra (Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen) waarin Corelio 62 procent van de aandelen heeft.

In februari werd bekend dat Mecom de Limburg Media Groep (LMG) toch verkoopt aan Concentra. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie