New Skool Media maakt 1 miljoen nettowinst

De uitgever ontstond vorig jaar na een buy-out van Sanoma-titels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Enthousiasme en een ‘lean en mean’ houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af, zegt (mede)oprichter Cor Jan Willig. 

New Skool Media is sinds september 2014 operationeel. Ondanks de startkosten in haar eerste boekjaar (juli 2014 – juni 2015) is er sprake van ‘een prima resultaat’ van 1 miljoen netto winst, zegt Willig, die samen met Rob Koghee de uitgeverij oprichtte. &;Naast het starten van de onderneming zijn we begonnen met het lanceren van nieuwe titels die direct hebben bijgedragen aan het resultaat. We merken dat het enthousiasme bij onze medewerkers en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten zijn vruchten afwerpt. Wij leggen vooral de nadruk op het zelf ‘ondernemen’ binnen de organisatie en we zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in.&;

New Skool Media verwacht voor het lopende boekjaar wederom een stijging van zowel omzet als resultaat. 

New Skool Media nam 19 titels over van Sanoma. Het portfolio bestaat nu uit 22 titels, waaronder: Fiets, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, KIJK, delicious. en Vorsten. Voor KnipMode werd onder meer een met een Duitse uitgever aangegaan en een tv-format ontwikkeld met RTL Nederland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie