Premium

Nietsverhullende crowdfunding campagne voor nazorg borstkanker

Sapph lingerie helpt start-up Jolie Care aan een vliegende start.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een succesvolle behandelmethode voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland beschikbaar maken. Ondernemer en huidtherapeute Lucette Vermeijden (28) wil dit realiseren met een bijzondere crowdfundcampagne. In het bijbehorende filmpje gaat de onderneemster zelf letterlijk uit de kleren. Dit om te onderstrepen dat de nazorg van borstkanker meer inhoudt dan uitsluitend medische zorg.

Vermeijden richtte drie jaar geleden de praktijk  in Haarlem op. Hier wordt een behandelmethode toegepast, die (ex-)borstkankerpatiënten sneller zou laten herstellen. Vanwege de volgens Vermeijden aantoonbaar betere resultaten van de behandelmethode, wil ze deze in heel Nederland bereikbaar te maken en laten opnemen in het zorgpakket van verzekeraars.

Dit gaat echter niet snel genoeg naar haar zin. Daarom heeft ze nu zelf het initiatief genomen door in samenwerking met lingeriemerk Sapph een lingerielijn lte aten ontwikkelen voor (ex-)borstkankerpatiënten. Deze lingerielijn, die wordt aangeboden onder de merknaam Jolie Care, moet de financiële basis bieden om haar droom werkelijkheid te laten worden.

Naast Sapph hebben diverse andere kopstukken uit de zorg-, mode- en retailbranche zich aan het initiatief verbonde, onder wie Jan van Bodegom (oprichter/directeur Alexander Monro Borstkankerziekenhuis), Sabine Uitslag (ex-Tweede Kamerlid CDA en voorzitter NVH), Sasja Leenders (ceo Sapph) en Kyra Marcopoulus (ceo Kyra & Co).

Investeren in Jolie Care kan

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie