Nieuwe Angry Birds moet voor extra inkomsten zorgen

Gister lanceerde Rovio de nieuwe Angry Birds met in-app aankopen en advertenties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Angry Birds 2 is gister gelanceerd. De naam is opvallend, want moederbedrijf Rovio heeft sinds het origineel in 2009 al een groot aantal nieuwe versies gelanceerd, waaronder Angry Birds Seasons, Angry Birds Space en Angry Birds Star Wars. Angry Birds 2 biedt nieuwe mogelijkheden voor zowel spelers als adverteerders. 

Levens
Het spel is gratis, maar bevat wel in-app aankopen. Spelers krijgen (net als bij Candy Crush) niet meer steeds opnieuw ‘levens&; als zij een level herstarten. Per half uur krijgen spelers een extra leven en deze extra levens zijn aan te schaffen via edelstenen, waar voor betaald moet worden. De nieuwe versie toont verder advertenties voor andere spelen van Rovio tijdens het pauzescherm.

Merchandise
Ook merchandise moet voor extra inkomsten zorgen. Volgend jaar verschijnt er een 3D-animatiefilm en er zijn inkomsten uit verschillende themaparken.

Inkomsten
Vorig jaar daalden de inkomsten met 9%. Dat leidde in december tot het ontslag van 110 werknemers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie