Premium

Nieuwe Rijksmuseum-campagne nodigt bezoekers uit om te tekenen

De campagne werd ontwikkeld door Skipintro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geleefd door mobieltjes en media is een museumbezoek vandaag de dag vaak passief en oppervlakkig. Bezoekers zijn snel afgeleid en ervaren in mindere mate schoonheid en verwondering. wil bezoekers de schoonheid van kunst beter laten ontdekken en waarderen door te tekenen. Want door tekenen ga je beter kijken en kom je dichterbij het geheim van de kunstenaar.

&;Het Rijksmuseum heeft een schitterende collectie schatten waar miljoenen bezoekers naar komen kijken, maar wil ook een bron van creativiteit zijn&;, aldus Marjolijn Meynen, hoofd communicatie & marketing van het Rijksmuseum. &;In de Teekenschool geven wij al dagelijks tekenlessen aan jong en oud in kleine groepen. Met deze campagne willen wij onze bezoekers uitnodigen om weer eens te gaan tekenen.&;

Komend weekend tijdens  prijkt op de gevel een banier die oproept tot tekenen en ‘verbiedt’ te fotograferen. Bij binnenkomst in het museum ontvangen de bezoekers een gratis schetsblok en een potlood waarna zij aan de slag kunnen.

De campagne zal worden aangejaagd met een tv-commercial. In het filmpje figureren de tekenaars Floor Rieder, winnaar Gouden Penseel 2014 en illustrator van o.a. &;Het raadsel van alles wat leeft&; en Jan Rothuizen, bekend van o.a. zijn handgetekende plattegronden in De Volkskrant en De zachte Atlas van Nederland.

De commercial is vanaf 22 oktober te zien op televisie en online.

Credits
Bureau: Skipintro
Cliënt: Rijksmuseum
Regisseur: Mattias Schut/Richard Raaphorst
Producer: Defne Anit
D.O.P.: Pim Hawinkels
Tekeningen: Floor Rieder en Jan Rothuizen 
Animaties: Hisko Hulsing, Jan Jaap Schraverus, Bouwine Pool
Editor: Taco Arts 
Post production & sound: The Ambassadors
Team Rijksmuseum: Nikki Smeets, Irma de Bruijne, Rosa Aarnoudse, Marjolijn Meynen, Marieke de Klein, Marieke Zekveld, Frouke Jorna, Amanda Smits, Cees Ploeger, Jacobien Schneider
Het PR Bureau: Evelien Remmelts, Arthur van de Kamp, Marnix Geus, Vivian Sneep, Lilian van Diest.
Met steun van ING, hoofdsponsor van het Rijksmuseum

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie