Premium

‘Nieuwe topman saneert directeuren Frank Volmer en Tim Klein weg bij TMG’

De nieuwe TMG-topman Geert-Jan van der Snoek neemt rigoreuze maatregelen binnen het mediaconcern.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van der Snoek maakt een dezer dagen zijn herstructureringsplannen bekend. De in juli begonnen ceo snijdt fors in de organisatie.

Een van de gevolgen is dat de directeur-uitgever van TMG landelijke media, Frank Volmer en de directeur van de regionale dagbladentak Tim Klein moeten vertrekken.

Dat melden goed ingevoerde bronnen aan Adformatie. Directie- en OR-leden waren ondanks verschillende pogingen niet voor commentaar bereikbaar. 

Van der Snoek zou de landelijke tak, waaronder dagblad De Telegraaf valt, en de regionale uitgeverijen in elkaar willen schuiven. Daarmee zouden de twee directeuren moeten vertrekken. 

Ook flirt Van der Snoek al enige tijd met het te koop staande noordelijke dagbladenbedrijf NDC, waar hij zelf korte  tijd de scepter zwaaide voordat hij bij TMG werd benoemd. Over NDC zouden strategische onderhandelingen zijn met De Persgroep, zo melden de bronnen eveneens.

Nieuwe onrust
Van der Snoeks plannen zorgen voor flinke onrust binnen het concern. Er zouden meer mensen moeten vertrekken. Daarover zijn geen details bekend. Het is al lang onrustig binnen TMG, dat in de afgelopen jaren al veel directeuren zag vertrekken en nog middenin een reorganisatie zit.



Frank Volmer
Zeker het vertrek van Volmer komt als een schok bij veel mensen binnen TMG. Volmer heeft een enorme staat van dienst bij het concern, waar hij zo&;n 20 jaar werkte en lang verantwoordelijk was voor vlaggenschip dagblad De Telegraaf. 
Ook stond hij aan de wieg van gratis landelijk dagblad Spits. Twee jaar geleden werd Metro toegevoegd aan de uitgeverij. Sinds begin oktober is Spits opgegaan in Metro. Volmer is verder ook zeer actief in de branche, bijvoorbeeld als bestuurslid van oplage-instituut HOI en NDP Nieuwsmedia.

TMG maakte vorige week de opnieuw tegenvallende cijfers van het mediaconcern bekend. Van der Snoek zei toen in een toelichting dat hij &;intern veel ruimte voor verbetering&; zag. &;We voeren analyses uit naar de onderliggende performance van alle business units. Het kostenbewustzijn van de onderneming, de focus en executiekracht, en de efficiency van processen en systemen moeten beslist naar een hoger niveau.’
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie