Creatie & Campagnes

NS en N=5 lanceren app met augmented reality en motion tracking

Christian Manuputty, redactie | 14 juli 2016, 10:50

NS Kidsapp laat kinderen de hoofdrol spelen in hun eigen interactieve speelfilm.

NS en N=5 lanceren de gratis waarin de monstertjes Oei en Knoei kinderen en hun ouders opdrachten laten uitvoeren in en rond de trein. ‘Met de nieuwe NS KidsApp maak je voor kinderen elk treinavontuur nog avontuurlijker’, zegt Claudia Zwitser, Communicatiemanager van NS Reizigers. Via de app kunnen verschillende scènes worden opgenomen, dankzij augmented reality en motion tracking.

Als alle opdrachten zijn voltooid, worden alle video’s samengevoegd door de app, inclusief gepersonaliseerde begin- en aftiteling met naam en bestemming. Hierdoor ontstaat een film waarin kinderen de hoofdrol spelen met Oei en Knoei. ‘Op basis van insights uit onderzoek kijken hoe je de customer journey van de doelgroep nog leuker kunt maken; met vernieuwende technologische toepassingen. Dat is voor mij reclame maken anno nu’, zegt Joris Gruiters, Strategy Director N=5.

De video kan worden gedeeld via social media met de hashtag . De leukste films zijn te zien op de stationsschermen op grote stations als Amsterdam CS, Rotterdam CS en Utrecht CS. Daarnaast maken inzenders kans op een treinreis naar keuze voor het hele gezin.

Voor de app is een samenwerking aangegaan met kinderzender Nickelodeon en verschillende online influencers met een focus op ouders. Daarnaast is de campagne te zien in bioscopen tijdens kindermatinee, via mobile, outdoor en als tag-on bij de huidige NS tv-commercial.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs