Marketing Technology

NUpush eerste winnaar van NUlab

Susanne van Nierop, redactie | 23 januari 2014, 20:51

NUpush is de winnaar van de eerste editie van NUlab, het open innovatieprogramma van nieuwssite NU.nl.

Het idee van internetondernemer Yvo Schaap maakt het mogelijk om gemakkelijk in te stellen over welk nieuws bezoekers een pushbericht ontvangen op hun telefoon. De winnaar heeft een geldprijs van 10.000 euro gewonnen. NU.nl gaat het winnende idee verder uitwerken en verwacht dat het binnenkort onderdeel wordt van haar apps. 

'Het idee van Yvo speelt op een innovatieve manier in op een groeiende behoefte', aldus Sander Stallinga, uitgever NU.nl. 'We zien dat nieuwsorganisaties vooral zelf bepalen hoe vaak en wat iets als breaking news wordt bestempelt, maar bij NU.nl willen we juist onze bezoekers die controle zelf geven. NUpush heeft laten zien dat dit op een makkelijke manier kan.'

De Amsterdammer Yvo Schaap is in het dagelijks leven internetondernemer en is blij met de waardering voor zijn idee. 'NUpush is van een idee in mijn hoofd uitgegroeid tot een levensvatbaar product. Dankzij de feedback van het NU.nl-team heb ik enorme stappen kunnen maken.'

Van idee tot bootcamp
NUlab is op 12 november van start gegaan met meer dan 150 ideeën. Het innovatieprogramma was toegankelijk voor iedereen. Het volledige programma heeft 12 weken geduurd en is geëindigd met een bootcamp, waarin de beste drie ideeën zijn gebouwd als functionerende prototypes. De andere twee finalisten waren Philip Stolk, met het idee NUhier, voor lokaal nieuws op basis van bestaande info via social media en Jos Jaspers met het idee NUdiepgang, voor meer diepgang bij het nieuws. 

NUlab is een co-productie van NU.nl en MakerStreet. 

Over de auteur

Susanne van Nierop
Freelance redacteur

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Nu.nl Nulab

Meer in channel Marketing Technology
Blijf op de hoogte

Whitepapers
Populaire blogs