Omzet online bestellingen: plus 9 procent

Ondanks de recessie stijgen de online consumentenbestedingen in 2012 met 9 procent naar een jaaromzet van 9,8 miljard.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde, onderzoek naar online consumentenbestedingen van Blauw Research. De omzet is vergeleken met die van 2011.

Het aantal online bestellingen groeit met 13 procent naar 88 miljoen orders in 2012. Dat zijn ruim 240.000 bestellingen per dag. Vroeger werd deze groei veroorzaakt door nieuwe online kopers, nu door groei in frequentie. Er wordt wel minder uitgegeven per bestelling. Consumenten besteden € 111 per order, dat is 4 procent minder dan in 2011.

Toch neemt het aantal kopers nog altijd toe. In 2012 hebben 10,58 miljoen internetters een online aankoop gedaan. Een stijging van 4 procent in vergelijking met een jaar geleden. De aanwas van nieuwe kopers vlakt wel af; in 2012 hebben 400.000 Nederlanders voor het eerst via internet gekocht.

Het onderzoek wordt geijkt aan het retailpanel van GfK. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 1700 webwinkels in Nederland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie