Premium

(Onderzoek) Out-of-home advertising is goed voor je online bezoek

Consumenten die out-of-home advertenties zien, zullen 17 procent meer dat merk opzoeken op hun smartphone.

Aldus nieuw (Brits) onderzoek. Outsmart is het marketingorgaan van de out-of-home industrie in Groot-Brittannië.  De organisatie deed samen met Ipsos en out-of-home trackingbedrijf Route to monitor naar het gedrag van consumenten (tussen de 16 en 44 jaar) wanneer ze buitenshuis zijn. De onderzoekers maakten gebruik van diverse geo-location technieken, meer dan 60.000 websites werden meegenomen in het onderzoek, 16.000 merk-acties gemeten, naast 150 uren aan merktijd, en de onderzoekers waren zelf ook 1300 uur buiten te vinden (ivm het onderzoek, uiteraard).

Daarnaast stijgt de smartphone merk-actie voor de top20 best lopende campagnes (uit het onderzoek) met 38 procent. Dat percentage ligt nog hoger onder jongeren.

Of ze toetsen  de website in, of ze doen een mobiele zoekopdracht waarin het merk of de tagline van de campagne wordt gebruikt.

66 procent van dit soort smartphone-acties zijn direct gelinkt aan het merk. Van dat percentage heeft 57 procent nooit eerder contact gezocht met dit merk. Volgens de onderzoekers liggen hier dus kansen voor merken om een grotere groep consumenten te bereiken die verder reikt dan de kerndoelgroep.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie