Premium

Onderzoek: Philips bereikt doel met Spiderman

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

In de merkcampagne van Philips speelt Spiderman de hoofdrol. De commercial is geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van een glazenwasser die zich verkleedt als de bekende superheld om zieke kinderen op te vrolijken. Eva Barrett, Global Head of Brand Advertising bij Philips: ‘Volgens deze man herstellen de kinderen sneller als ze worden opgevrolijkt: lachen is immers gezond. Het is een prachtig voorbeeld van hoe empathie en inzicht in mensen een verschil kan maken. Zijn benadering weerspiegelt de onze en we wilden die in het zonnetje zetten.’

Onderzoeksbureau MeMo² liet de campagne zien aan honderd Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat de merkcampagne zijn doel bereikt. De respondenten vinden de reclame opvallend (79%), onderscheidend (64%) en leuk (70%). In eerste instantie leggen mensen de link niet met Philips, maar aan het einde komt het merk duidelijk genoeg in beeld.

&;Deze commercial met een sterke emotionele invalshoek zet Philips neer als sympathiek merk&;, vertelt Cynthia Overeem van MeMo². &;De kijker krijgt een positief gevoel en kan dat associëren met Philips als aanbieder van technologie in de gezondheidszorg.&;

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie