Onderzoek: rijke Europeaan is connected en internationaal

28 procent van de rijke Europeanen heeft inmiddels de 3 belangrijkste online devices in huis: een smartphone, een tablet en een laptop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het percentage is meer dan verdriedubbeld ten opzichte van 2012, toen 8 procent deze 3 devices in huis had.

Zo onderzocht Ipsos in zijn European Media and Marketing Survey (EMS). Het onderzoek is onderdeel van een wereldwijd onderzoek naar media en marketing, in meer dan 50 landen.

In Zuid-Amerika ligt het percentage op 41 procent. In Turkije bezit 81 procent van de vermogende consumenten een smartphone, en heeft 37 procent alle 3 de devices in huis. Nederlandse rijke consumenten leiden wat betreft het bezit van tablets: 54 procent.

Andere bevindingen:
91 procent is het eens met de stelling ‘het verkrijgen van kennis en beter geinformeerd worden is een  prioriteit’ . Deze stelling onderstreept de belangrijke rol die media speelt in het leven van rijke Europeanen.

27 procent van de rijke Europeanen leest internationale publicaties, om beter op de hoogte te zijn.

82 procent kijkt maandelijks naar internationale tv-kanalen.

58 procent heeft toegang tot media via digitale devices.

Nathalie Sodeike, managing director Ipsos MediaCT in Nederland, zegt: ‘Print en tv nemen nog steeds een groot deel in  van de mediaconsumptie van deze doelgroep, maar tegelijkertijd lopen deze consumenten voorop als het gaat om digitale adoptie; dan wel op kantoor, thuis of tijdens het reizen. Ieder jaar zien we dat digitale technologie een belangrijkere rol speelt in de mediaconsumptie van de rijke Europeaan.’

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat social mediasites populair blijven. 43 procent van de rijke Europeanen checkt regelmatig hun profielen op Facebook, Google+, LinkedIn en Twitter.

Over het onderzoek

Het onderzoek werd voor het 19e jaar gehouden, voor het eerst in 1996. Ipsos interviewde 28,000 Europeanen in 21 landen in 2013. De respondenten werden gescreend op een minimaal inkomen per huishouden dat overeenkomt met de top13 procent van de bevolking.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie