‘Onze Bank’ van Harry Puts wordt burgerinitiatief

De mede-oprichter van bureau Made in May opperde het idee om ABN Amro ‘de bank van alle Nederlanders’ te maken en om te dopen in Onze Bank, begin april op Adformatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen maandag vroeg theatermaker George van Houts bij het tv-programma De Wereld Draait Door aandacht voor het burgerinitiatief ‘Onze Bank’.

Onze Bank vraagt de minister van Financiën de geplande beursgang van ABN Amro per direct uit te stellen. Via de website kunnen mensen een brief sturen aan minister Dijsselbloem. Een brief met vragen en een oproep tot een brede maatschappelijke discussie in het belang van de Nederlandse samenleving om te komen tot monetaire hervorming naar een stabiel, eerlijk en transparant systeem.

Zo begon op 7 april zijn op Adformatie: ‘De off- en online kranten staan er weer vol mee: de Bank anno Nu is weer helemaal de Bank anno Toen’.

En hij opperde: ‘Laten we eens één scenario bedenken waar we blij van worden. Vooruit kijken. Gewoon omdat het kan. “Alles is een kans” leer ik onze mensen altijd. Nou daar gaan we: ABN Amro is en blijft staatsbank. De bank van en voor ons allemaal. De bank van alle Nederlanders. Onze Bank. Iedere Nederlander is een beetje aandeelhouder van de staatsbank. We hebben het tenslotte met z’n allen betaald.’

Puts had niet alleen een nieuw logo voor Onze Bank paraat – ‘het oude, want dat is nog prima’- maar een complete campagne: ‘ABN Amro plaatst advertenties en maakt commercials waarbij allemaal medewerkers van ABN Amro vertellen dat zij eigenlijk in dienst zijn bij ons. De Nederlanders. En dat ze daar heel erg blij mee zijn.’ 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie