Ook Albert Heijn springt in op Internationaal Bonenjaar 2016 en lanceert peulvruchtenlijn

Albert Heijn lanceert acht nieuwe varianten gedroogde peulvruchten onder het eigen merk.

In het schap met rijst- en graanproducten van Albert Heijn liggen vanaf deze week acht nieuwe producten onder het Albert Heijn eigen merk. Variërend van rode splitlinzen tot groene spliterwten en van kidneybonen tot kikkererwten. Albert Heijn zegt in een toelichting: &;Onze klanten zoeken steeds meer naar gezondere en duurzamere producten als basis voor hun maaltijd. Pasta, rijst en vlees worden daarom regelmatig vervangen door peulvruchten of andere graanproducten.&;

Het nieuwe assortiment bestaat uit:

  • Groene spliterwten
  • Rode kidneybonen
  • Groene linzen
  • Kikkererwten
  • Rode splitlinzen
  • Popcorn Mais
  • Quinoa
  • Bulgur

Bonenjaar
Albert Heijn refereert in de toelichting aan het feit dat 2016 is uitgeroepen tot het . De boodschap is dat het eten van peulvruchten zowel goed voor jezelf als voor het milieu is. Albert Heijn: &;Bonen, linzen en erwten zijn een duurzame bron van eiwitten en rijk aan vezels, vitamine-b, ijzer, calcium en fosfor. Linzen zijn rijk aan koolhydraten en kunnen bijvoorbeeld dienen als vervanging voor de aardappel. Niet voor niets adviseert het Voedingscentrum in de nieuwe Schijf van Vijf om meer peulvruchten te eten. Het is goed voor jezelf en voor het milieu, omdat je die dag geen vlees hoeft te eten.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie