Mensen & Carrière

Ook 'onze' VJ's zijn populair over de grens

Sander Beekman, redactie | 19 maart 2015, 16:00

Door een toenemende vraag uit het buitenland daalt het aanbod VJ's in Nederland.

 - een Nederlandse VJ-bemiddelaar - heeft berekend dat vijftig procent van de omzet binnen de VJ-branche uit het buitenland komt. Vijf jaar geleden was dit nog twintig procent. Video Jockeys (VJ&;s) zijn verantwoordelijk voor de live-videoshow bij grote evenementen. &;Nederlanders staan in het buitenland bekend om hun mix van kwaliteit en creativiteit.&;, aldus Hidde Kross, eigenaar van Veejays.com en initiatiefnemer van de VjAcademy.

Kross: &;Voor shows van topartiesten als Beyoncé en grote festivals als Mysteryland zijn videodecors letterlijk beeldbepalend geworden. De VJ is een sleutelrol gaan spelen in de beleving en de magie van een show.&; Volgens Kross doen Nederlandse VJ&;s het goed, mede door het - internationale - succes van de Nederlandse dance en DJ&;s als Afrojack en Hardwell.

Beeldbattle
Om het werk van Video Jockeys onder de aandacht te brengen organiseert Kross op zaterdag 4 april een kennismakingsworkshop in de Sugarfactory in Amsterdam. De meest talentvolle deelnemers worden uitgenodigd om op 23 april te strijden in een beeldbattle in Paradiso te Amsterdam, waar uiteindelijk de vijf beste een jaar lang opleiding kunnen winnen aan de .

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Mensen & Carrière

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs