Opmars affiliate marketing

Affiliate marketing vormt een steeds belangrijker deel van online marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twintig procent van de online consumentenbestedingen in 2009 is tot stand gekomen via deze vorm van online marketing. Dat werd donderdag bekendgemaakt op de .
In 2009 stegen de online consumentenbestedingen wederom. Dit keer met een percentage van 17 procent, waardoor de consumentenbestedingen uitkomen op 6,4 miljard. Samen met SEO (search engine optimalization) vormt affiliate marketing de toekomst voor online marketeers, concluderen de onderzoekers.
Van de affiliate netwerken verwacht 88 procent in 2010 een groei van het eigen bedrijf van 20 procent of meer. Voor de gehele affiliate markt in Nederland verwacht 55 procent van de netwerken een groei van 20 procent of meer. Men is dus positief gestemd over de ontwikkeling van het vakgebied. Er geldt hiervoor wel een aantal voorwaarden:
- Code of conduct: Opstellen van richtlijnen vanuit diverse brancheverenigingen (IAB, PAN (Platform Affiliate Netwerken), Thuiswinkel) en controle op naleving (blacklist).
- Herziening waarde attributie: Vergoeding naar toegevoegde waarde, het einde van LCC (Last Cookie Counts) is in zicht en kortingscodes nemen toe in belang.
- Anticiperen op regelgeving: Strenger beleid ten aanzien van bescherming privacy is zowel bedreiging als kans, ijveren in plaats van afwachten.

Het onderzoek is uitgevoerd door Blauw Research in opdracht van het IAB. De onderzoeksresultaten zijn tot stand gekomen door het voeren van diepte-interviews met affiliate netwerken, mediabureaus, affiliates en adverteerders. Daarnaast heeft er een online onderzoek plaatsgevonden naar de omzet en het aantal affiliates van de grootste affiliate netwerken in Nederland. Het onderzoek is te downloaden op:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie