Premium

Oranje en Sinterklaas scoren in week 46

Er stonden in week 46 drie NPO1-programma’s bovenaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De EK kwalificatiewedstrijd Nederland-Letland was het best bekeken onder de doelgroep 20-49 met bijna 1,5 miljoen kijkers. De rust van deze wedstrijd was goed voor ruim 1,3 miljoen kijkers en het aansluitende NOS Journaal trok ruim 1,1 miljoen kijkers.



De RTL4-programma’s The Voice of Holland, GTST en Nieuwe Buren (laatste aflevering) staan op plek 3 tot en met 5.

Ook de Intocht van Sinterklaas werd zeer goed bekeken: 920.000 kijkers en een zevende plaats. Ook ‘uitgesteld’ was de intocht nog goed voor een vijfde plaats.


Marktaandelen
De zendergroepen bleven redelijk stabiel. SBS Broadcasting maakte de grootste sprong door de vriendschappelijke wedstrijd van Oranje op SBS6 en de verdere groei van Veronica. De zender ging van 6,9 naar 7,5 procent en een vierde plaats.
RTL7 en NET5 zakten weg.


 
Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie