Premium

'Overname Belgische Famous door Grey onderdeel strategie Benelux'

WPP maakte maandag bekende dat Grey Group een meerderheidsbelang in Famous heeft genomen en dat het bureau verdergaat als FamousGrey.

Het Brusselse bureau wordt daarmee opgenomen in Grey Benelux, meldt ceo Doeke de Steur. heeft Grey Benelux een nieuwe organisatie met een kantoor in Amsterdam en in Brussel. Nu WPP een meerderheidsbelang heeft genomen in het succesvolle creatieve bureau Famous wordt dat toegevoegd aan de Brusselse tak.

De Steur: &;Dit is onderdeel van de strategie voor de Benelux. Het kantoor in Amsterdam gaat goed en door de komst van Famous, vanaf heden FamousGrey,  kunnen we verder bouwen aan onze positie in België.&;

Volgens De Steur is Famous &;een van de meest vooraanstaande bureaus in België met een sterke link naar Nederland.&; Het bureau-inkomen lag in 2015 op ruim 8 miljoen euro.

&;We gaan samen verder werken op bestaande klanten zoals Volvo België, maar met name op het gebied van new business en pitches in de Benelux zullen we samen optrekken.&

Personeel
Voor het personeel verandert er niets, zegt De Steur. &;Er zal niemand weggaan. Het management in Nederland en België blijft hetzelfde met in Nederland Annette Menheere (head of account) die toetreedt tot het MT.&; Marc Fauconnier leidt GreyFamous. 
&;Er zal gestructureerd overleg zijn voor de gezamenlijke klanten en voor de new business hebben Marc en ik wekelijks overleg.&;

In het persbericht meldt WPP dat door de aanstaande &;Brexit&; de holding zich sterker wil richten op de groei op het Europese continent.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie