DMEXCO

P&G zoekt nieuwe ideeën voor online marketing tijdens Dmexco

Claartje Vogel, redactie | 16 augustus 2017, 11:20

Ondernemers met een innovatieve dienst rondom digitale marketing of het Internet of Things maken kans op 20.000 euro.

Procter & Gamble (P&G, o.a. Pampers en Head & Shoulders) wil effectiever omgaan met digitale marketing en vraagt daarom hulp aan startende ondernemers. De multinational houdt een pitchwedstrijd tijdens Dmexco, het grootste digitale marketingevenement in Europa.

Pitchwedstrijd voor ondernemers
Dmexco vindt plaats in Keulen op 13 en 14 september 2017. Ondernemers met een dienst of product rondom digitale marketing of het Internet of Things kunnen tot 31 augustus hun idee insturen. Twintig start-ups mogen op 13 september hun idee pitchen voor de jury van P&G.

De jury kiest vervolgens vier kandidaten die de volgende dag meedoen aan een ‘Shark Tank’-achtige finale. Zij maken kans op de hoofdprijs van 20.000 euro. Sophie Blum, vice-president marketing bij P&G: ‘Ik kijk ernaar uit om te praten met een de knapste koppen van Europa. Ik hoop dat we samen vorm kunnen geven aan de toekomst van merkbouw en onze groei kunnen versnellen.’

Digitale transformatie, disruptie en groei
Marc Pritchard van P&G geeft tijdens Dmexco ook een presentatie over dit thema. Hij deelt zijn ‘routekaart’ om een merk op te bouwen via digitale technologie. Hij heeft het over digitale transformatie, disruptie en groei.

Dit kun je verwachten tijdens Dmexco 2017
Zijn presentatie past goed in het thema van Dmexco. De rode draad dit jaar is de manier waarop verschillende bedrijven veranderen en groeien. De organisatie noemt het ‘lightening the age of transformation’. Een paar belangrijke sprekers zijn marketingdirecteuren Alison Lewis (Johnson & Johnson), Marc Mathieu (Samsung), Philipp Markmann (L’Oreal) en Claudia Willvonseder (IKEA).

Ook de techwereld is goed vertegenwoordigd met sprekers Sheryl Sandberg (Facebook), Jack Dorsey (Twitter), Tim Kendall (Twitter) en Imran Khan (Snapchat). De organisatie verwacht dit jaar meer dan 50.000 bezoekers.

Adformatie doet op 13 en 14 september live verslag.

 

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Jerry van den Broeke

(17 augustus 2017, 9:51)
belachelijk laag bedrag om 'de knapste koppen' een voor P&G zo'n pijnlijk fundamentele vraag te laten beantwoorden...
Avatar

Anonymous

(18 augustus 2017, 13:02)
Laten ze bij P&G eerst maar eens nadenken over minder opdringerige manieren om reclame te maken op televisie. Programma's worden nog steeds volop 'mede verpest' door P&G-reclames. Zolang dat niet verandert, koop ik pertinent niets van P&G. Zoals ik P&G al jaren om die reden boycot. Kunnen ze nog zoveel ideeën voor online marketing bij elkaar schrapen, het heeft geen enkele zin zolang de P&G-directie meent zich onbeschoftheden als 'mede verpest door' reclames te kunnen permitteren. Zolang blijft mijn boycot onverminderd van kracht.

Gerelateerde items Dmexco dmexco 2017 Procter And Gamble

Meer in channel DMEXCO

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs