Posterscope Netherlands begint psCity

Het projectbureau richt zich op het verbinden van merken aan steden en burgers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

psCity (onderdeel van Dentsu Aegis Network) moet creatieve oplossingen gaan ontwikkelen voor grootstedelijke vraagstukken, in opdracht van merken &;die hun sociale gezicht aan een groot publiek willen laten zien&;. Samen met merken, steden en burgers wil psCity het stadsleven verbeteren.

Daarbij wordt de term &;Social Brandscaping&; gebruikt. Dat biedt private en publieke partners de mogelijkheid om te innoveren. &;Door kennis en kosten te delen en samen nieuwe diensten en projecten te ontwikkelen voor en met burgers. Het draait hier om zinvolle stedelijke projecten die maatschappelijk bijdragen en tegelijkertijd sociale merkboodschappen opleveren voor social media.&;

Door partnerships aan te gaan met burgers en lokale ondernemers krijgt psCity toegang tot de openbare ruimte en de gemeenschap. psCity bepaalt samen met deze partijen wat de maatschappelijke behoeften zijn en welke mogelijkheden dit biedt voor zinvolle stedelijke partnerships met merken. Met behulp van deze kennis zet psCity de expertise van Dentsu Aegis Network in om Social Brandscape projecten te ontwikkelen en produceren.

psCity werkt op dit moment in Amsterdam aan de ontwikkeling van een sportroute om de doorstroom tussen het Vondelpark en Rembrandtpark te verbeteren. Ook werkt het projectbureau aan de ontwikkeling van een circulair afvalproject op het Museumplein, is betrokken bij de programmering van de nieuwe entree van Amsterdam Centraal en de ontwikkeling van een creatief container dorp bij station Lelylaan en denkt mee hoe kinderen via schoolwerktuinen dichterbij de natuur gebracht kunnen worden.

psCity zet de expertise van de bureaus van Dentsu Aegis Network in op het gebied van brand activation, content creatie, digitale marketing, media en social en online strategie, aangevuld met een disciplinevrij netwerk van experts op elk gewenst vakgebied uit de private en publieke sector. 

Thijs Verheugen, Director psCity: &;Als de prioriteit van merken ligt bij het maken van winst, waarom zouden zij dan energie steken in maatschappelijk projecten? Simpelweg omdat het in onze visie dé sleutel is tot succesvolle communicatie in het veranderende medialandschap waarin de mens centraal staat. Social media vraagt om sociale merkervaringen. Ervaringen die zinvol zijn voor mensen en via social met de rest van de wereld worden gedeeld.&;

Bas van den Hoogen, Managing Director Posterscope Netherlands: &;Marketeers keken vroeger naar het gedrag van klanten. Tegenwoordig kijken klanten naar het gedrag van merken. Deze ontwikkeling staat aan de basis voor de introductie van psCity. Met de introductie van psCity als projectbureau binnen Dentsu Aegis Network geven we niet alleen advies over communicatie in de openbare ruimte maar ontwikkelen we daadwerkelijk de openbare ruimte in samenwerking met merken.&;

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie