Procter & Gamble verliest rechtszaak van Unilever

De Ariel Pods van Procter & Gamble (P&G) mogen van de rechter niet meer in Nederland worden verkocht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdag bepaald in de rechtszaak die was aangespannen door Unilever.

De rechtbank is het eens met Unilever dat de waspods van Procter & Gamble inbreuk maken op het octrooirecht van Unilever,  producent van de wasmerken Omo en Robijn.

Binnen 7 dagen moeten de pods van Ariel uit de schappen verdwenen zijn.

Pods
Volgens de rechter komen het materiaal en de vorm van de Ariel Pods, zogenoemde 3-in-1 wasbuiltjes, in grote mate overeen met wat in het octrooi van Unilever is vastgelegd. &;Dat bij de Ariel Pods op de basiswand twee extra compartimentjes zijn aangebracht, maakt geen verschil voor het inbreukmakend karakter van het product.&;

Procter & Gamble vond dat Unilever nooit een octrooi had mogen krijgen, maar daar was de rechter het niet mee eens.

Geen verbod op tabs
De uitspraak heeft geen gevolgen voor de Ariel Tabs van P&G, die al 10 jaar op de Europese markt en een aantal jaren in Nederland te verkrijgen zijn. Unilever wilde ook hier een verbod voor, maar de rechter vond dat Unilever niet hard kon maken waarom de rechter hier snel een uitspraak over moest doen. Unilever kan wel een bodemprocedure aanspannen als het nog een verbod wil.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie