Premium

Qmusic nu tweede zender van Nederland

Het station heeft NPO 3FM ingehaald in de doelgroep 20-49 jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers van de periode juli-augustus van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK. 

Qmusic daalt weliswaar in marktaandeel van 14,8 in dezelfde periode vorig jaar naar 14,1 procent (index 95), maar het aandeel van NPO 3FM gaat van 17,2 naar 13,4 procent (index 78). Marktleider Radio 538 houdt de groei erin en gaat van 16,0 naar 17,5 (index 109).

De vierde plaats is voor Sky Radio met een daling van 9,9 naar 9,4 (index 95). NPO Radio 2 blijft op 7,3 procent. Radio Veronica ziet het marktaandeel opnieuw groeien, nu van 5,8 naar 6,5 procent (index 112). Sinds enige tijd weet Radio Veronica weer te groeien, na een moeilijke periode.
Radio 10 gaat van 4,2 naar 5,6 procent (index 133).

Bij de kleinere zenders valt de stijging van Sublime FM op. Het station komt nu op 1,1 procent uit (was 0,5, index 220).

10+
In 10+ is Radio 538 marktleider met een aandeel van 11,3 (was 11,1) en stijgt het aandeel van Qmusic van 9,0 naar 9,6. Daarmee komt de zender op gelijke hoogte met ORN.

Ook hier valt NPO 3FM behoorlijk terug. Vorig jaar stond de publieke zender nog op een tweede plaats in juli-augustus, nu op een vijfde. Het aandeel daalde van 10,2 naar 8,3 procent.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie