Reclamebestedingen Europa nog steeds in de min

De mediabestedingen in Europa daalden in de eerste drie kwartalen van 2013 met 3,8 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoopgevend is dat er in het derde kwartaal in vergelijking met een jaar eerder een kleine plus was: 0,4 procent. Dat blijkt uit Nielsen’s Global AdView Pulse rapport.

Wereldwijd stegen de bestedingen met 3,2 procent (en ook 3,2 procent in alleen het derde kwartaal). 

Vooral sterk waren de resultaten in de regio Asia Pacific met een groei van 7,0 procent in de eerste drie kwartalen. Noord-Amerika noteerde een kleine plus van 1,7. 

Met de positieve geluiden over de (wereldwijde) economie en de sterke resultaten in met name Asia Pacific, is er optimisme over het vierde kwartaal en het gehele jaar 2013.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie