Bureaus & Accounts

Reclamebestedingen Europa nog steeds in de min

Maarten Hafkamp, redactie | 22 januari 2014, 16:15

De mediabestedingen in Europa daalden in de eerste drie kwartalen van 2013 met 3,8 procent.

Hoopgevend is dat er in het derde kwartaal in vergelijking met een jaar eerder een kleine plus was: 0,4 procent. Dat blijkt uit Nielsen’s Global AdView Pulse rapport.

Wereldwijd stegen de bestedingen met 3,2 procent (en ook 3,2 procent in alleen het derde kwartaal). 

Vooral sterk waren de resultaten in de regio Asia Pacific met een groei van 7,0 procent in de eerste drie kwartalen. Noord-Amerika noteerde een kleine plus van 1,7. 

Met de positieve geluiden over de (wereldwijde) economie en de sterke resultaten in met name Asia Pacific, is er optimisme over het vierde kwartaal en het gehele jaar 2013.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Mediabestedingen Europa Nielsen