door Floor Bakhuys Roozeboom, redactie | 8 januari 2014, 16:40 in Merk & Strategie
Bentley

Recordverkoop voor Bentley

Waar de één de buikriem aanhaalt, koopt een ander nog maar een Bentley... Het luxe automerk realiseerde in 2013 een recordverkoop.

Waar door velen wordt gesomberd over de voortdurende crisis en de dalende consumentenuitgaven, blijft automerk Bentley zijn luxe wagens verkopen als warme broodjes.

Het merk realiseerde een wereldwijde groei in verkoop van 19 procent. Dit ondanks een dip in China en de wereldwijd krimpende markt van luxe wagens.

De Britse autobouwer, onderdeel van Volkswagen, verkocht vorig jaar met 10.120 exemplaren een recordaantal aan auto's, zo maakte topman Wolfgang Schreiber bekend.

In 2012 werden nog 8510 auto's verkocht. Het vorige record werd gevestigd in 2007. Toen werden 10.014 auto's verkocht.

86 procent van de productie van Bentley is bestemd voor export, met name naar China, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten.

In de planning ligt dat Bentley in 2016 met een luxueuze terreinwagen komt. In 2018 hoopt Bentley 15.000 voortuigen te verkopen.

 

 

 

 

 

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten
Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs