Premium

Red Urban lanceert ‘Pest Check’ voor Week tegen Pesten

Onder aanvoering van rapper Ronnie Flex komen Nederlandse jongeren volgende week in actie tegen pesten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Speciaal voor de actieweek heeft Ronnie Flex een nummer opgenomen, om scholieren te activeren om de in te vullen. De campagne wordt op 21 september gelanceerd in de 3FM-studio bij Giel Beelen.

De Pest Check is een landelijke graadmeter die vanuit het perspectief van scholieren laat zien hoe het is gesteld met pesten binnen het voortgezet onderwijs. Leerlingen kunnen via anoniem antwoord geven op de vraag: ‘Hoe veilig/onveilig voel jij je in de klas?’.

Het resultaat is een pestscore die op schoolniveau laat zien hoeveel er gepest wordt. Op deze manier willen jongeren de pestproblematiek onder de aandacht brengen van overheden, gemeentes en scholen. heeft Ronnie Flex hiervoor gevraagd, omdat hij de jeugdheld het moment is.

Keerzijde van nieuwe communicatievormen
&;Het internet maakt het voor mensen en merken mogelijk om te communiceren en zich te uiten op een manier die tot een aantal jaar geleden ondenkbaar was,&; aldus Kees van Dorp, oprichter van . &;Het gebruik van digitale platformen zoals SnapChat, YouTube, Instagram, Facebook en WhatsApp is niet meer weg te denken en is vooral voor jongeren dé manier om met elkaar te communiceren.&;

Van Dorp: &;Deze technologische ontwikkelingen maken nieuwe vormen van communicatie mogelijk, maar hebben ook een keerzijde. De platformen worden ook gebruikt om (digitaal) te pesten. Om hier aandacht voor te vragen introduceren wij tijdens de &;Week tegen het Pesten&; samen met de jongeren van organisatie KiKid de Pest Check.&;

De is van 21 tot en met 25 september. Jongeren kunnen de Pest Check invullen van donderdag 17 tot en met zondag 27 september.

Credits
Klant:  Stichting Kikid
Bureau:  Red Urban
Creatie:  Robin Meekel, Patrick van Haperen, Kees van Dorp, Joost Speelman, Kikid
Verantwoordelijke bij klant: Janine de Ridder, Maike Gerritsen, Sanne Louw
Design:  Michiel Koorstra
Editor: Jasper van de Pol
Producers: Marc Elbers, Nicole Horsley
UX design: Jeroen Joosse
Technische realisatie: EgoTribe 
PR: Mariska Jauregui (Elena PR), Peter Drent (Red Urban)
Muziek: Ronnie Flex, Flying Hihats

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie