Premium

Retailers laten kansen liggen op mobile web

32% van internationale retailers heeft nog geen mobiele site.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten spenderen veel meer tijd aan apps dan aan mobile websites. Retailers hebben de laatste jaren om die reden veel geïnvesteerd in hun winkel-apps. Toch is het mobiele web een populairdere plek om te winkelen dan via apps.

In een recent onderzoek van het Amerikaanse Business Insider Intelligence is gekeken hoe consumenten mobiel winkelen en wat zij verwachten van een retailers website en app.

Enkele highlights uit dit onderzoek:

  • 51% van de respondenten gaf aan liever mobile sites dan apps te gebruiken bij het mobiele winkelen op hun smartphone.
  • 82% van de smartphone-shoppers gaf aan dat zij de zoekfunctie van hun browser gebruiken om producten te zoeken.
  • 62% van de respondenten gaat met de mobiel direct naar de website van retailers. Slechts 21% gebruikt hiervoor een app.
  • Slechts 60% van de top-100 grootste retailers van de wereld heeft een dedicated  mobile website.
  • 58% van de mCommerce-omzet komt bij top500 Amerikaanse retailers van hun mobile sites.
  • 32% van de top-100 laat zelfs nog een desktopvariant zien aan de mobiele gebruiker.
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie