Premium

Roger de Kok (MCR): 'In Den Haag en omstreken bruist het ook van de creatieven'

Adverteerders gaan battle om gratis advertentieruimte aan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Haagse MCR Reclamebureau geeft twee weken lang elke dag een billboardadvertentie aan adverteerders weg. Tot en met 21 januari kunnen kleine en grote organisaties een creatief plan indienen om kans te maken op een gratis Billboard plaatsing. Adformatie.nl stelt 5 vragen aan MCR-ceo Roger de Kok.

1. Op gebied van advertentiemogelijkheden is er nog nooit zoveel keuze voor adverteerders geweest. Verdienen billboard volgens jullie meer aandacht van de adverteerder?
De keuze is inderdaad enorm. Ik heb persoonlijk niet het idee dat outdoor echt onderschat wordt of te weinig aandacht krijgt. Ik denk dat de boodschap van een adverteerder vaak omvangrijker is dan waar outdoor voor geschikt is.  Zichtbaarheid op outdoor is enorm, alleen kan je maar heel weinig communiceren.  Dat wordt ook precies voor ons de uitdaging! En met deze actie is het ook leuk dat we outdoor kunnen inzetten en onder de aandacht kunnen brengen bij adverteerders.

2. De Billboard Battle-campagne is anders dan anders, is dat ook hoe jullie gezien willen worden?
Nee hoor, niet perse. Wel is het goed om met deze campagne iets nieuws of anders te doen zodat we in ieder geval op een heel sympathieke manier opvallen.

3. Jullie hebben nu al 100 inschrijvingen in binnengekregen. Kunnen jullie al deze inzendingen nog wel managen?
Meer dan 100 inschrijvingen inderdaad tot nu toe. Dit is in ieder geval ruim boven mijn verwachtingen èn ontzettend verrassend! Gelukkig waren we goed voorbereid om alles strak te managen. De inschrijvingen en cases zijn ontzettend divers en dat is super om te zien.

4. Veel reclamebureau’s zitten in Amsterdam en omstreken. Bemerk je dat het als Haags bureau lastiger is om je op de kaart te zetten bij adverteerders?
Dat is inderdaad de beleving van velen dat alle bureaus in Amsterdam en omstreken zitten. En feitelijk zitten daar natuurlijk ook de meeste bureaus. Maar in Den Haag en omstreken bruist het ook van de creatieven hoor. De Billboard Battle campagne is voor ons wel een moment om MCR goed op de kaart te zetten.

5. Welke doelstellingen hebben jullie bij de Billboard Battle gesteld?
Voor ons is natuurlijk de doelstelling om 14 winnaars te hebben straks met interessante cases waar we, na een gezamenlijke brainstorm met hen, een mooie uiting voor maken. Qua aantal inschrijvingen hoopte ik zelf op een totaal van ongeveer 50 maar dat dit zou gebeuren had ik niet verwacht. We hebben veel bereik gecreëerd en de campagne is door velen opgepakt. We krijgen ontzettend veel positieve reacties.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie