RTL Nederland nadert NPO

RTL Nederland en SBS in opmars.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zenders van RTL Nederland komen in marktaandeel dichterbij de publieke zenders. In het avondtijdvak behaalde RTL een aandeel van 30,2 en de publieke zenders 33,8. Over de gehele dag was het verschil nog wel iets groter: 25,8 tegenover 30,6.

Nederland 1 was zowel ’s avonds (23,0) als over de gehele dag (20,0) marktleider. RTL4 was tweede zender met 18,7 en 16,1 procent.

De SBS-zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 18,4 (’s avonds) en 15,0 (gehele dag). Daarmee is het marktaandeel van SBS groeiende.

De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden over de hele dag samen een marktaandeel van 11,3 en in het avondtijdvak 6,4.

Het best bekeken programma van de week was het NOS Journaal van zondag met 2.830.000 kijkers. Studio Sport Eredivisie (zondag) had 2.756.000 kijkers en Wie is de mol 2.338.000.

In week 10 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 194 minuten.

Bron: Stichting .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie