RTL Z brengt Bright naar televisie

RTL Z neemt Bright over van Veen Media, om in te spelen op de groeiende nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen op het gebied van tech.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Foto: RTL Z techverslaggever Merijn Doggen en Erwin van der Zande van Bright presenteren vanaf 7 september het nieuwe wekelijkse televisieprogramma ‘Bright TV’ bij het nieuwe RTL Z.

RTL Z heeft overeenstemming bereikt met Veen Media over de overname van Bright, de Nederlandse titel over technologie, innovatie en lifestyle. Met deze strategische overname zegt RTL Z in te willen spelen op de groeiende nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen zoals de robotisering van de samenleving, zelfrijdende auto’s, de laatste gadgets en de opkomst van wearables.

RTL Z: &;Tech is dan ook een belangrijk nieuw domein voor "het nieuwe RTL Z" dat op 7 september wordt gelanceerd. RTL Z is vanaf die datum ook in de avond op televisie te zien. De acquisitie van Bright zorgt ervoor dat "the best of tech" steeds binnen handbereik is bij het nieuwe RTL Z.  Met een wekelijks televisieprogramma in de avond, het event Bright Day en met vernieuwde site en apps, wordt Bright het tech platform voor iedereen met  interesse in technologie en innovatie.&;

Naar televisie
RTL Z techverslaggever Merijn Doggen en Erwin van der Zande, medeoprichter en hoofdredacteur van Bright, laten straks in het nieuwe ‘Bright TV’ wekelijks de laatste gadgets zien. RTL Z zegt: &;Daarbij leggen ze trends bloot en vertellen hoe die de wereld gaan veranderen.&;

Daarnaast gaat Bright onder de vleugels van RTL Z online en mobiel als eerste al het nieuws en de laatste ontwikkelingen op techgebied brengen. Het jaarlijkse techfestival Bright Day geeft bezoekers de mogelijkheid  onder andere virtual reality te ervaren, de nieuwste wearables te proberen en kennis te maken met de leukste startups uit Nederland.

Bright.nl en apps blijven bestaan
Belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat Bright blijft bestaan in zijn huidige verschijningsvorm. Via nieuwssite Bright.nl en apps voor iOS, Android, Windows Phone en Windows 8 worden maandelijks een kwart miljoen Nederlanders bereikt. Het tweewekelijkse webmagazine ‘Bright Ideas’ biedt daarnaast verdieping over vernieuwing. In de ‘Bright Store’ worden uitsluitend &;editor&;s choice&; producten aangeprezen.

Van der Zande zegt over de overname: &;Bright wordt een bouwsteen van iets heel nieuws dat straks uniek is in Nederland. Dat sprak mij als hoofdredacteur en persoon enorm aan. RTL Z neemt tech bovendien serieus en erkent daarmee de groeiende impact die tech heeft op ons leven. Geen enkele grote speler in Nederland biedt tech aan via tv, digitaal én events.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie