Sanoma krijgt nieuwe organisatiestructuur en schrapt nog eens 31 banen

Door de verkoop van SBS Broadcasting wil Sanoma veranderingen doorvoeren.

De directie van Sanoma Media BeNe heeft daarvoor een adviesaanvraag ingediend bij de OR. Het betekent een reorganisatie, waarbij 31 medewerkers van verschillende afdelingen boventallig raken. Het gaat volgens woordvoerster Kristel Thijssen om 'verschillende functies op verschillende afdelingen'.
 
'Toekomstbestedig' 
'Sanoma maakt hiermee het bedrijf toekomstbestendig gegeven de algemene marktdruk in de mediasector', blijkt uit een interne mededeling.

'Logischerwijs leidt daarnaast ook de verkoop van SBS tot een aangescherpte visie en strategie: Sanoma is een bedrijf met hoog kwalitatieve en relevante media merken en wil de meeste waarde leveren voor onze lezers en adverteerders. De wijzigingen resulteren in een minder complexe organisatie met ook lagere kosten, en zorgen ervoor dat Sanoma sneller kan reageren op de veranderingen in de markt.'
 
Op de 31 medewerkers die boventallig raken, is het sociaal beleidskader van toepassing.

Sanoma maakte eerder deze week bekend dat CEO Peter de Mönnink in januari naar Talpa vertrekt

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie