SKO tekent nieuwe overeenkomst kijkonderzoek

SKO en partners Spot, NPO, PMA en BVA plus de onderzoeksbureaus Intomart GfK en Nielsen Media hebben een nieuwe overeenkomst voor het kijkonderzoek getekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om het kijkonderzoek voor de periode 2011-2015. SKO schreef daarvoor vorig jaar een tender uit. Er kon door bureaus worden ingeschreven op vier contracten. Na ontvangst en beoordeling is tot de volgende besluitvorming gekomen:

Contract 1: Establishment survey.

Dit contract wordt ingevuld door het bureau dat de Media Standaard Survey gaat uitvoeren. Hierover worden inmiddels door SKO samen met NOM, STIR en RAB gesprekken gevoerd met TNS NIPO.

Contract 2: Het meten van televisiekijkgedrag in een panel.

Dit contract is gewonnen door Intomart GfK. Dat biedt onder andere een combinatie van audiomatching techniek uit het eigen ontwikkelcentrum Common Technoloy Center (CTC) in Engeland, en de in Frankrijk door MetricLine ontwikkelde audiocoding techniek.

Contract 3: Overig onderzoek naar kijkgedrag.

Een aantal innovatieve onderzoeksprojecten naar kijkgedrag is als optie opgenomen in het contract met Intomart GfK. Zo kan SKO bijvoorbeeld een convergentiepanel in gaan richten dat binnen een groep panelleden zowel hun kijkgedrag op televisie als op het internet bekijken van televisiecontent, single source meet.

Contract 4: Registratie en harmonisatie van uitzendgegevens.

Dit contract is gewonnen door Nielsen Media. Dat gaat registreren welke programma’s en spots er worden uitgezonden op tv. Hiervoor zal gebruik gemaakt worden van het in Italië ontwikkelde TvEvents systeem. Onder andere de marktbrede registratie van Billboards is nieuw in dit deel van het kijkonderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie