Smartclip doet advertentieverkoop voor LG Smart TV

LG heeft Smartclip aangetrokken voor de verkoop van advertenties op het LG Smart TV platform.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De partnership heeft betrekking op veertien markten en omvat het complete advertentie aanbod op het LG Smart TV Ad Platform. De Duitse modeketen voor jonge mode, New Yorker, is de eerste adverteerder die een cross mediale campagne gaat draaien op het LG platform en maakt gebruik van dit nieuwe digitale contactpunt in negen Europese markten.

Het van origine Duitse afficheert zich zelf als wereldwijd multi-screen en brand advertising platform, gespecialiseerd in video ad formats en branded content ten behoeve van internet-connected apparaten, zoals pc's, smartphones en connected tv. Hoewel connected tv als advertentieplatform nog weinig voorstelt, zal het in de nabije toekomst sterk aan belang winnen, voorspelt Shirlene Chandrapal , VP Connected TV bij Smartclip. Weliswaar is het aanbod aan connected tv sterk gefragmenteerd door de verschillende platforms die fabrikanten als Philips, Sony en Samsung hebben gebouwd, maar dit volgens haar geen belemmering te zijn doordat advertentieformats wel zijn gestandaardiseerd.

De overeenkomst tussen smartclip en LG geeft adverteerders toegang tot het gehele advertentie aanbod op het LG Smart TV Platform, variërend van pre-roll en banner advertenties tot unieke en interactieve ad formats die de ervaring van de kijker verbeteren. Daarnaast biedt het ook mogelijkheden voor precieze doelgroep benadering via ad-serving technologieën.

Als voordeel van adverteren op connected tv platforms, noemt Chandrapal in de eerste plaats de vergaande targeting mogelijkheden, zoals programma-, geo- en ip-targeting. Daarnaast benadrukt ze de mogelijkheid om interactiviteit toe te voegen aan advertising. 'Connected tv maakt het voor adverteerders eenvoudig om branding te combineren met response. Ondanks tal van experimenten met de rode knop is dat met gewone tv nooit goed gelukt.'

LG is niet de eerste die de exploitatie van reclame op internet-tv ter hand neemt. Bij de introductie van Philips Net tv werd de advertentieverkoop bij Adlink. Adlink werd enige tijd later overgenomen door Hi-media wat vorig jaar weer over ging naar Semilo. Navraag bij Semilo leert dat de contacten met Philips toen al waren verbroken.

Connected tv biedt overigens niet alleen mogelijkheden voor adverteerders, een interessante ontwikkeling die momenteel nog in de kinderschoenen staat maar wellicht in de toekomst van belang gaat worden, is het webwinkelen via de tv, de zogeheten t-commerce. Lees hierover ook .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie