Media

Sponsor de collectant tijdens de Deur tot Deur Run

Sander Beekman, redactie | 21 oktober 2014, 9:50

Het Diabetes Fonds roept op om tijdens de Deur tot Deur Run collectelopers te sponsoren door geld te geven aan de deur.

'In Nederland willen steeds meer mensen zich inzetten voor een goed doel door een prestatie te leveren en mee te doen aan een sponsorloop. Collectanten doen eigenlijk hetzelfde, zij komen in beweging, trotseren weer en wind en gaan van deur tot deur. Onze collecteweek is in feite een 'Deur tot Deur Run', aldus Hanneke Dessing directeur van het Diabetes Fonds

Met de Deur tot Deur Run roept het Diabetes Fonds op om de collectelopers te sponsoren door geld te geven aan de deur. Wie de collectant heeft gemist of de lopers nog een extra steuntje in de rug wil geven, is online supporten ook mogelijk. Op de website www.deurtotdeurrun.nl kunnen mensen collectanten sponsoren voor het aantal deuren dat hij of zij langs gaat; bijvoorbeeld de jongste deelnemer Tijn (zie foto), drie jaar en gaat 50 deuren langs. 

Collecteren 2.0
Het collecteren is volop in ontwikkeling. In navolging van Habitat benadert nu ook het Diabetes Fonds fondsenwerving op een nieuwe manier. Dessing: 'Het geeft niet alleen aan het collecteren een extra dimensie, maar is ook hard nodig. Zo'n 1 miljoen mensen hebben diabetes en daar komen elke week 1.000 mensen bij. Met de opbrengst van de Deur tot Deur Run betalen wij wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van diabetes, en naar oplossingen die leven met diabetes makkelijker maken.'

In de week van 26 oktober tot 1 november gaan ruim 25.000 lopers langs meer dan 2 miljoen deuren. Donderdag start de campagne met een reclamespotje op tv:

Commercial Collecteweek Diabetes Fonds Deur tot Deur Run

Credits
Bureau: this that + the other
C
reatie: Philip Brink, Hugo van Woerden
P
rojectmanagement: Francine van der Lee
V
erantwoordelijk bij klant: Eric Stellwag, Marijke van Rij, Elleke Berkhof
I
llustratie: Martijn Rijven , BOLTgraphics
W
ebsite design: Philip Brink
Website: de Monsters
Ontwikkeling financiële steun collectanten: Budeco
Ontwikkeling online collectebussen: Budeco

Fotografie collectanten: Jochem Sanders / Helved

TVC: 
Regie: Philip Brink & Hugo van Woerden
P
roductie: Francine van der Lee, Sophie Hendriks
D.o.p.: Gabor Deak
E
dit: Joseff Iping
P
ostproductie: Storm postproductie
S
ound: Bob Kommer Studio's

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Diabetes Fonds Deur tot Deur Run collecteren 2.0

Meer in channel Media
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs