Premium

Spotify biedt nu ook ‘playlist targeting’ voor merken

Vanaf 1 mei kunnen merken op unieke gebruikerssegmenten targeten van de meer dan anderhalf miljard afspeellijsten op Spotify.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Spotify for Brands – het platform dat inzicht geeft in doelgroepstatistieken om merken te koppelen aan de streaming-generatie – lanceert vandaag Playlist Targeting, een manier voor merken om met data uit Spotify hun doelgroep eenvoudig te bereiken.

De theorie achter de &;Playlist Targeting&; is dat, wanneer gebruikers voor een bepaalde afspeellijst kiezen zoals Chill of Workout, dit gepaard gaat met een bepaalde stemming of activiteit. Merken kunnen hierop gericht inspelen door aanbiedingen te laten horen die hierbij passen. 

Playlist Targeting is onderdeel van een geüpdate versie van , dat verder ook mogelijkheden biedt voor targeting op gedrag- en doelgroepssegmente. Daarnaast biedt Spotify ook cross-platform retargeting om de communicatie met de luisteraars op verschillende momenten in stand te houden. 

In het najaar van 2014 introduceerde Spotify al mogelijkheden voor video advertenties, onder de naam video takeover en sponsored session. Hiermee gaven ze merken een nieuwe premium omgeving om hun doelgroep te bereiken met geluid en hoogwaardige visueel materiaal, op zowel mobiele- als desktopplatforms.

Advertising is voor Spotify een sterk in belang groeiende inkomstenbron. Het streaming audiobedrijf rapporteerde over het eerste kwartaal van 2015 een groei met 53% in advertentie-inkomsten en een groei met 380%  in inkomsten uit mobiele advertenties.

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie