Spotify toont zich ware Cupido met nieuwe campagne

Het muziekplatform hoopt met 'Music Matchmaker' singles te helpen voor Valentijnsdag.

lanceert met de campagne een app, die mensen uit het mediavak matcht op basis van hun muzieksmaak.

Vorig jaar werd de &;Music Matchmaker&; al eerder gelanceerd. Destijds werd de app door tweeduizend mediaprofessionals gedownload. Dit jaar zal de campagne zich op een nog grotere groep professionals van honderden Europese bureaus richten.

Drie mannelijke en drie vrouwelijke matches

Op de  kunnen mensen hun locatie en muziekvoorkeuren invullen om vervolgens gekoppeld te worden. De Music Matchmaker laat vervolgens op basis van muzieksmaak drie mannelijke en drie vrouwelijke matches binnen het eigen bureau zien. Ook wordt de gebruiker gekoppeld aan drie mannen en drie vrouwen van andere mediabureaus in Nederland.

Zodra er eenmaal een match is met een muziekpartner, is het mogelijk om per mail contact op te nemen, bijvoorbeeld om over de gedeelde muzieksmaak te praten of wellicht zelfs om een afspraak te maken voor Valentijnsdag.


Innovatieve ervaring met Spotify API

&;Muziek verbindt mensen waarschijnlijk meer dan welke andere vorm van kunst en een gedeelde liefde voor muziek is vaak de basis voor de sterkste relaties&;, stelt , marketing executive bij Spotify Benelux. &;Daarnaast laten we met Music Matchmaker zien hoe makkelijk het voor merken en klanten is om innovatieve ervaringen te ontwikkelen met gebruik van de API van Spotify.’

De app wordt op 4 februari aanstaande gelanceerd en is te bezoeken via .

De Music Matchmaker is beschikbaar in: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Nederland, België en Turkije.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie