Spotify wil dat artiesten hun fans beter leren kennen

Het muziekplatform lanceert Fan Insights.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Spotify Fan Insights is een dashboard dat artiesten moet helpen hun Spotify-luisteraars ‘beter te begrijpen om zo hun fans meer te kunnen betrekken’.

Door ‘Fan Insights’ kunnen artiesten volgens Spotify de volgende dingen beter inzien:

• Wie hun fans zijn, inclusief demografische informatie;

• Waar in de wereld hun fans zijn en hoe dit publiek zich ontwikkelt en groeit;

• Hoe hun fans naar muziek luisteren en hun overige muziekvoorkeuren;

• Het niveau van passie en betrokkenheid van fans en hoe dit gedrag tussen frequente en minder actieve luisteraars verschilt.

Spotify wil meer feedback van artiesten ontvangen om het dashboard verder te ontwikkelen. Het doel is artiesten ‘te helpen bij het nemen van weloverwogen beslissingen over hoe zij betekenisvolle connecties met hun fans kunnen maken’.

De bètaversie van ‘Fan Insights’ komt vandaag uit op desktop en er is ook een eenvoudige versie beschikbaar voor mobiel. Spotify is van plan in de komende maanden toegang steeds verder uit te rollen.

Artiesten die geïnteresseerd zijn om meer te leren, kunnen .

Spotify heeft ruim 75 miljoen gebruikers en op jaarbasis zo’n 20 miljard luisteruren.

                

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie