Steeds meer screen-stacking

De opkomst van digitale devices zorgt voor nieuwe kijkgewoonten, zoals screen-stacking.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kijkers blijken altijd op zoek naar content. Hoewel de warme relatie met de tv blijft, groeit ondertussen het online mediagebruik, zo blijkt uit het wereldwijde TNS-onderzoek Connected Life dat onder 55.000 internetgebruikers wereldwijd gehouden wordt.

Bijna de helft van de mensen die ‘s avonds tv-kijken (48%), houdt tegelijkertijd ook andere digitale activiteiten op na. Ze gebruiken social media, checken hun e-mail en shoppen online. 
Het onderzoek laat zien dat we ongeveer vier digitale devices bezitten. In combinatie met de vraag naar tv en video content on-the-go, voedt dit de toename van multi-screening of ‘screen-tracking’- het gebruik van meerdere digital devices op hetzelfde moment.

Onze behoefte aan live en mobiele content is toegenomen tijdens de het WK de afgelopen weken. Kijkers zoeken wereldwijd toegang tot dit internationale sportevent via multiple devices thuis en onderweg, terwijl ze tegelijkertijd deelnemen aan verschillende conversaties op socialemediaplatforms.

Het verlangen om toegang te hebben tot onze favoriete tv-shows op ieder moment van de dag doet het online tv gebruik toenemen. Een kwart (25%) van de ondervraagden kijkt tv via een pc, laptop, tablet of mobile telefoon op een dagelijkse basis. Dit neemt toe tot 33% in China en Singapore en 32% in Hong Kong, waar tablets ontzettend populair zijn.

Maar ondanks deze opkomst van online consumptie, speelt de traditionele tv nog steeds een belangrijke rol in onze levens. Driekwart van de respondenten (75%) installeert zich iedere dag weer voor zijn tv-toestel. Mensen eten nog steeds graag voor de tv. 75% van de kijkers geeft de tv hun onverdeelde aandacht terwijl ze hun avondeten verorberen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie