Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie: 'Verantwoorde alcohol-marketing kan ook leuk zijn'

Stiva organiseert op 27 november de uitreiking van de Stiva TV Awards 2015: de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Nederlandse publiek (18+) kan vanaf vandaag haar stem uitbrengen op de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial uitgezonden op de Nederlandse televisie. De organisator, Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA), zegt met de Stiva TV Award 2015 te willen laten zien dat verantwoorde alcoholmarketing ook leuk kan zijn. De award wordt vrijdag 27 november uitgereikt tijdens het jaarlijkse STIVA symposium. Eenmalig stemmen op één van de negen nominaties kan tot 24 november via .

In deze video legt Stiva het verhaal uit:

Nominaties
De vakjury heeft negen tv commercials genomineerd die tussen 1 oktober 2014 en 1 oktober 2015 werden uitgezonden op de Nederlandse televisie. Jurylid Yvonne Prins van OM Nederland: &;We hebben als jury zo’n 50 tv commercials gezien en gelet op de conceptuele uitwerking, de originaliteit van de commercial en de manier waarop de reclame aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie.&;

Het publiek van 18 jaar en ouder kan nu haar maken uit negen nominaties:

  • 1. Heineken – The Chase
  • 2. Martini – Begin desire
  • 3. Bavaria – Terras
  • 4. Heineken – Cities of the world
  • 5. Grolsch – 400 jaar plop
  • 6. Amstel – Jaartje buitenland
  • 7. Heineken – The Match
  • 8. Amstel – Radler Highwayman
  • 9. Jack Daniels – Honey

De stemmen van het publiek (50%) en de stemmen van de vakjury (50%) bepalen uiteindelijk welke alcoholcommercial de 1e Stiva TV Award in de wacht sleept. Aan de online verkiezing mag iedereen van 18 jaar en ouder deelnemen. Een leeftijdscheck maakt onderdeel uit van het stemproces. Deelnemers maken kans op mooie prijzen.

Verantwoorde alcoholconsumptie
Peter de Wolf, directeur van Stiva: &;Met de Stiva TV Award willen we laten zien dat alcoholreclame leuk kan zijn, maar ook een manier is om consumenten het belang van verantwoorde alcoholconsumptie op het hart te drukken. Iedereen van 18 jaar en ouder mag genieten van een drankje, maar wel bewust en met mate.&;

Over Stiva
Verenigd in de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (Stiva) leveren de Nederlandse producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken een actieve bijdrage aan het bevorderen van verantwoorde alcoholconsumptie en het terugdringen van alcoholmisbruik. Tevens bevordert Stiva een maatschappelijk verantwoord marktgedrag door coördinatie van en communicatie over de zelfregulering die de bedrijfssectoren realiseren aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken (RvA).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie